Spännande match på Lockörns IP

Lidköpings IF B - LEIF B 0-1

När vårt B-lag för första gången stod som segrare i en match borta mot LIF avgjordes matchen när det stod fem minuter kvar av en ung spelare som tidigare under kvällen varit alldeles under isen, detta var min sämsta match någonsin sade han, han började som vänster yttermittfältare och byttes ut i paus, han var så knäckt av sin prestation att han satte sig bakom avbytarbåset med händerna i huvudet och ville inte prata med någon, han ville nog helst åka hem direkt men vi sade till honom att du kommer in igen i slutet och då blir det bra skall du se.

När det var tjugo minuter kvar beordrade lagledningen upp båda spelarna som satt på bänken just då, ni skall in om fem minuter löd ordern.
Resten är historia.

Vi startade med följande lag: Mattias Karlsson – Sebastian Arvidsson, Martin Karlsson, Christian Andersson, Erik Leinonen – Mikael Bengtsson, Peter Mattsson, Andres Mortensen, Thomas Älvenholm – Medi, Tobias Gustafsson, avbytare var Victor Lundin och Irfan.

Första halvlek är inte mycket att prata om för våran del, försvaret var tätt och släppte inte till någonting, Mattias gjorde vad han skulle, mittfältet kom inte till ordentligt, anfallarna sprang och sprang med det blev inget bra spel.

I paus pratades det mest om att komma närmare, hårdare in i närkamper och jobba på andrabollarna, hålla kanterna, lagkaptenen Peter M pratade en del och när han säger något så lyssnar dom andra, alla var rörande överens om att vi måste jobba hårdare.
Det var också Peter som visade vägen med sitt närkampsspel i den andra halvleken.

Vi kom närmare, gick in hårdare och vann andrabollar, Thomas Ä gick ut i paus och Victor L kom in, han visade återigen att han är en bra fotbollsspelare, med bra blick och bra passningar.
Mikael B gick ut och Irfan kom in en kvart kvar och samtidigt byttes Medi ut mot återinsatte Thomas Ä.

Thomas var alltså den som avgjorde matchen med ett snyggt skott från 18 meter när det var 5 minuter kvar, han såg nästan chockad ut efteråt, hur kunde jag göra mål idag??

Vi hade ett klart spelövertag den andra halvleken med ett par fina chanser men Lidköping klarade sig och kontrade farligt ett par gånger men vårt försvarsspel var nog årets bästa, Sebbe och Erik klarade sig utmärkt medan Martin och Christian spelar ett mycket stabilt mittbacksspel.

Överbetyg också till Medi och Tobias på topp som sprang kopiöst mycket utan att få till det riktigt.

Nästa match spelas på Torsvallen söndag klockan 18.00 mot Vara och nästa vecka är det derby.

Krister 2008-05-12