IF WARTA – LEIF 2-1 (0-0)

1-0 (48)
1-1 (66) Marcus Olsson
2-1 (87)

Varning: Jesper Älvenholm.

Laget: E. Bengtsson – N. Olofsson, J. Lilja, M. Ahlström, J. Gustafsson – J. Älvenholm, M. Erlandsson, T. Johansson, M. Johansson, N. Graff – S.Berndtsson.

Byten: S. Berndtsson ut – M. Olsson in (46)

Kommentar: Med ett kanonskott från 25 meter och med endast tre minuter kvar att spela släcktes LEIF:s förhoppningar om poäng på Sälöfjordsplan i fredags kväll. Ett tråkigt slut för gästerna som krigade berömvärt mot det tippade topplaget. Den första halvleken var mållös, men med ett spelövertag för hemmalaget. Den andra halvleken var bara tre minuter gammal när Warta kunde  ta ledningen med 1-0. Det var måltjuven Gabriel Lubian som höll sig framme efter en hörnretur. Kvitteringen ordnade inhopparen Marcus Olsson efter dryga 20 minuters spel. Warta fick inte undan bollen efter ett inkast och plötsligt landade bollen framför Olsson som utan pardon satte kvitteringen i nät. Oavgjort kändes som ett logiskt resultat när matchuret tickade mot full tid. Av den anledningen var 2-1-målet blytungt för de rödblå, som fick vända hemåt utan poäng i bagaget. Nästa match för LEIF spelas borta mot Sävedalens IF på fredag. Avspark på Vallhamra sker klockan 19.

Tränare Jonas Andersson