LEIF-Nossebro IF 2-5 (0-4)

0-1 (2min)
0-2 (4 min)
0-3 (15 min)
0-4 (40 min)
1-4 (50 min) Johanna Johansson (Evelina Walter)
1-5 (65 min)
2-5 (80 min) Madde Larsson

Efter en bedrövlig start på matchen med två mål i baken redan efter fyra minuter och med underläge 0-4 i halvlek, orkade inte tjejerna resa sig hela vägen. Men med en bra andra halvlek snyggades ändå siffrorna till och med slutresultatet 2-5 får vi ändå vara nöjda så som matchen utvecklade sig.

Som sagt så började vi matchen alldeles för passivt och fick aldrig någon riktig kontakt med motståndarna utan dom sprang helt enkelt ifrån oss, samt att de hade fysiken som gjorde att dom vann de flesta närkamperna och radade upp farligheter i början på matchen.

I slutet på första halvlek kom dock tjejerna i gång och började ta för sig lite mer i närkampsspelet så det tog tjejerna med sig in på plan efter halvtidsvilan.

Mycket riktigt så tog det bara fem minuter innan Johanna höll sig framme och som efter ett mycket fint förarbete av Evelina tryckte in bollen bakom ett stillastående motståndarförsvar.

Vårt andra mål för dagen hade Madde som avsändare, när hon på egen hand fintade bort ett par motståndare på sin vänsterkant och avancerade mot mål och rullade bollen ottagbart förbi en utrusande målvakt. Mycket vackert mål!

Nossebro var fysikt starkare än oss men spelmässigt var vi minst lika bra och t o m kanske lite vassare, men en 5-2 förlust är svårt att förklara bort så vi sväljer den här förlusten och tar nya tag. VI KOMMER IGEN, VAR SÅ SÄKRA.

Hela laget ska ha beröm för sin andra halvlek, men en spelare som var bra i båda halvlekarna och som var en av dom bästa på planen var Madde Larsson som kämpade och slet hela matchen igenom. Ett extra plus också till Emelie Selin som verkligen hade mycket att göra i försvaret.

Laget: Emma P-S, Elin A, Emelie S, Malin E, Hanna B-M, Malin O, Wiveca L. Lina M, Madde L, Jenny K, Johanna J,Sofia E, Josefin K, Nathalie C, Evelina W.

/ AP