Vara SK B – LEIF B 2-1

Det räckte inte med första halvlek.

Reservlaget spelade en mycket underhållande match och framförallt var vi riktigt bra i den första halvleken, vi skapade några riktigt fina chanser och vi tog ledningen genom en snygg nick (axeln) av Tobias Gustafsson som gjorde sitt första mål för säsongen, målet kom efter en bra slagen frispark av Andres Mortensen.

Vi ställde upp med följande lag mot Vara: Emil Bengtsson – Sebastian Arvidsson, Martin Karlsson, Christian Andersson, Emil Lundblad – Mikael Bengtsson, Peter Mattsson, Andres Mortensen, Victor Lundin – Medi, Tobias Gustafsson. Avbytare: Mathias Karlsson, Irfan och Kent Eriksson.

Vi var som sagt det bättre laget i den första halvleken, vårt försvar var precis så tätt som det brukar och Medi och Tobbe G gör ett jättejobb i offensiven, i den andra halvleken blev det mycket sämre, Vara tog över spelet och vi kom inte till i närkampsspelet, tack vara vårt försvar var det dock aldrig några riktiga farligheter, Emil gjorde väl inte så värst många ingripanden.

Men Vara gör två mål, båda från samma ställe, mellan 20 och 30 meter från målet, först klappar en av Varaspelarna bort bollen efter en vunnen närkamp, bollen går högt och sjunker ner i bortre krysset, Emil stod en bit ut som målvakter gör i det läget. Andra målet kommer från samma ställe men denna gång skjuter Varaspelaren ett kanonskott rakt in i Emils vänstra kryss, helt otagbart och när det bara är 5-10 minuter kvar känns matchen förlorad.

Sebbe gick ut med skoskav en liten stund in i andra halvlek och Mattel kom in, en kvart kvar bytte vi också av Mike och Andres och skickade in Irfan och Kent. Det kändes precis som efter A-lagsmatchen i fredags, en obehaglig känsla av att ha blivit lurad på en poäng, vi får ju naturligtvis skylla oss själva men när vi spelar en så bra första halvlek så tycker jag att vi i alla fal fått med oss en poäng hem.

Försvaret var som vanligt bra, Christian och Emil är ju också på gränsen till A-laget och det visar dom verkligen. På mittfältet gjorde Victor sin första hela match för året och han visade än en gång vilken klok spelare han är trots sin ålder, Mattsson spelade som vanligt och som han också skall göra, Andres och Mike kom inte upp i normal standard. I kedjan kämpar Medi och Tobias något fruktansvärt hårt, dom måste vara jobbiga att möta.

Nu måste vi ta nya tag för på onsdag är det derby mot Inland, då kommer vi att vara revanchsugna efter söndagens match i Vara.

Krister