Seger på Ekaråsen

LEIF-Levene/Skogslund 3-0 (2-0)

1-0 (5 min) Johanna Johansson
2-0 (43 min) Madde Larsson (Johanna Johansson)
3-0 (54 min) Johanna Johansson (Josefin Kivistö)

Tjejerna hämtade sig snabbt efter förlusten mot Nossebro. De var laddade och revanchsugna, det syntes redan på samlingen att dom ville visa hemmapubliken hur duktiga de är. Och vilket spel de visade upp, många fina kombinationer och passningar som ofta slutade med en målchans. Den stora regissören och dirigenten till de flesta anfallen var Madde som på sin vänsterkant snurrade upp motståndarna såpass att jag undrar om dom inte fortfarande irrar omkring på Ekaråsen och letar efter utgången.

Som sagt var tjejerna var taggade för redan efter 5 minuter låg bollen i nät bakom en motståndarmålvakt som såg ut som ett frågetecken i ansiktet, målskytt Johanna som innanför straffområdet vände på en femöring och dunkade upp bollen ottagbart i målvaktens vänstra kryss. Det var nog ett av de snyggaste målen jag har sett, och jag har sett en del i mina dagar, det blir svårslaget som årets mål på Ekaråsen, man riktigt ryser när man tänker på
det !

Två minuter innan halvtidsvilan var det så dags för planens gigant Madde (inte storleksmässigt utan spelmässigt) att få en notering i målprotokollet, hur elegant som helst placerade hon bollen otagbart bakom en för övrigt storspelande motståndarmålvakt.

Andra halvlek var bara nio minuter gammal när det åter var dags för vår storskytt Johanna att på nytt presentera sig och som sagt hon gör inga vanliga mål utan på nytt var det en högerkanon som mullrade, det såg ut som om målvakten inte hade lust att få armarna gipsade nu i sommar utan nästan duckade när bollen fräste förbi i huvudhöjd rakt in i nätmaskorna.

Som sagt en komfortabel seger och utan en storspelande motståndarmålvakt hade siffrorna blivit minst det dubbla. Som jag nämnt förut så var matchens behållning Madde som verkligen tog för
sig och visade att hon kan gå hur långt som helst med den inställningen hon har till fotbollen, trots att hon bara är 15 år var hon som sagt planens klart bästa spelare, men även resten av laget visade hur duktiga det här laget faktiskt är och det var en lagseger där alla visade sig från sin bästa sida från Sandra Ekström i mål till Peter Ekström på bänken !!

Laget: Sandra E, Hanna B-M, Malin E, Emelie S, Ellen N, Malin O,    Lina M, Wiveca L, Madde L, Johanna J, Michaela B, Jenny K, Josefin K, Elin A.

/AP