6 mål i baken

IK Gauthiod B – Lilla Edets IF B

Reservlaget gjorde årets bottennapp på söndag eftermiddag borta mot Gauthiod, redan efter 15 minuter låg vi under med 2-0 och det såg riktigt mörkt ut, försvarsspelet som hela året varit lysande knakade redigt i fogarna, kanske beroende på att vi hade en delvis ny uppställning, skador och en avstängning gjorde att vi fick disponera om i laget och det blev inte som lagledningen tänkt.

Vi startade med följande uppställning: Emil Bengtsson – Sebastian Arvidsson, Martin Karlsson, Tobias Gustafsson, Erik Leinonen – Victor Lundin, Peter Mattsson, Niclas Graff, Jonathan Gustafsson – Medi, Mikael Bengtsson. Avbytare var Matthias Karlsson, Mikael Andreasson och Irfan.

Ett par oturliga mål i början alltså, Gauthiod hade en klar taktik, långa bollar på Bengt och dom lyckades vid flera tillfällen, speciellt i den första halvleken, vi hängde inte med riktigt.

Vi lyckades reducera till 2-1 genom Medi och Gauthiod gjorde 3-1 vi gjorde 3-2 genom Erik L innan första halvlek var slut.

I paus bytte vi ut Erik mot Mikael A, vi ändrade också så att Jonte gick upp på topp och Mike gick ned på vänster ytterkant, vi fick spelet att stämma mycket bättre i den andra och vi hade några riktigt fina anfall den första kvarten, två av dom resulterade i mål av Victor Lundin, 3-3 gjorde han vid bortre stolpen efter att Mikael A vänt bort en försvarare och spelade fram bollen mot höger sida av straffområdet och där kom Victor, som en blixt slog han till och en liten stund senare var han framme igen, det kom en hög boll in från vänster, han ser att målvakten är lagom långt ut och nicklobbar in bollen till ledning med 4-3, ett mycket vackert mål.

Sedan ramlade allting igen, Mattsson fick sin andra varning och blev utvisad och vi orkar inte samla oss till ett ordentligt försvarsspel, Gauthiod gör tre mål till och slutresultatet blir 6-4, vi som hade släppt in 6 mål totalt tidigare i serien.

Övriga avbytare kom in med kvarten kvar, Mike och Graff går ut, senare går Erik in igen när Jonte får en vårdslös spark över tårna av Gauthiods vänsterback, detta renderade ett gult kort som kanske borde varit rött, så sent kom han in i den duellen, men så är det kanske i hockey.

Bara en kort översikt, Graff är bäst på plan, man minns Victor bäst för hans första två mål i Elitreserven och för övrigt en bra insats av honom, Stuarts andra halvlek, allt annat blir bättre på onsdag när vi skall möta Heimer, dom kan väl inte vara lika bra som för några år sedan när dom spelade den bästa fotbollen jag någonsin sett.

Ekaråsen klockan 19.00 på onsdag, revanch.

Krister 2008-06-02