Stabilt igen i reservlaget - High Five.

Onsdag kväll på Ekaråsen, vädret är kanon, planen är hyfsad och vi har ett motstånd i Västra Elitreserv som vi aldrig slagit, blandade förutsättningar alltså, laget vi ställde upp med
var följande: Emil Bengtsson - Sebastian Arvidsson, Martin Karlsson,
Johan Lilja, Mikael Andreasson -Tomas Älvenholm, Andres Mortensen, Tobias Gustafsson, Victor Lundin - Medi, Mikael Bengtsson. Avbytare var: Erik Leinonen, Marcus Olsson, Irfan Glokaj och Matthias Karlsson.

Som ni ser här ovan hade vi ett starkt lag på plan denna gång, Johan
Lilja är avstängd i A laget och därfär tillgänglig för oss denna gång, eftrsom han är en av dom bästa mittbackarna i division 3 just nu passade det bra då vi inte hade tillgång till  Christian Andersson (skadad) och Emil Lundblad (avstängd)

Vi började matchen bra, inget av oron från matchen mot Gauthiod fanns kvar, försvaret var återigen kanon, inget slank igenom, Martin K som denna gång har en dödssäker Johan Lilja bredvid sig gör inte ett misstag på hela matchen, Sebbe har växt fast på högerbacken och Mikael A på vänstersidan visar att han inte blir lätt att flytta på när alla skadade kommer tillbaka.

Vi gör 1-0 i den 14:e matchminuten, Mikael A och Tomas Ä spelade snyggt fram Mike som rundade målvakten och enkelt satte bollen i mål, välförtjänt så långt och även resten av halvleken var i stort sett våran.

I den andra gick Marcus Olsson in från start, ut gick Viktor som inte
var dålig men som kanske behöver matchas lite försiktigt, Mike går ned på vänsterytter och Olle på topp, han skulle spela ca 20 minuter och det var precis det han gjorde, han skapade ett par farligheter innan han återigen blev skadad, denna gång såpass allvarligt att
han fick åka ambulans och röntga foten, det var inget brutet efter vad jag hörde dagen efter.

Erik L gick in på vänsterkanten och Mike upp i kedjan igen när Olsson
blev skadad.

I den andra halvleken tog Heimer tag i spelet lite mer men skapade inga direkta farligheter, under en period i mitten av halvleken trycker dom ned oss kraftigt och får många hörnor, ingen resulterade dock.
Dom farligaste chanserna hade fortfarande vi, massvis av bollar strax utanför, och många fina anfall, Medi, Tomas Mike, Erik, Andres kunde lika gärna gjort ett andra mål men det blev inget sådant.

Vad vi däremot fick se var en otrolig attack Medi gjorde ensam längs
vänster kortlinje, skottet gick utanför men vissa medspelare ansåg att dessa finter och dribblingar var värda en High Five (om det går att göra en High Five med Medi) men det anser inte undertecknad, gör man inget mål firar man inte. Jag kom osökt att tänka på den svenska medeldistanserskan Malin Ewerlöv som vann sitt kvalheat i OS eller VM och gjorde segertecken efter målgång och direkt blev utskälld av Svenska Ludmilla, du har fan inget vunnit ungefär.

Sammanfattningsvis blev det en fin kväll på Ekaråsen, vi slog Heimer och vi spelade bra. Hela laget skall ha en eloge för en mycket bra genomförd match.

Krister A