LEIF – IFK ÅMÅL 2-1 (1-0)

1-0 (38) Martin Erlandsson (Jesper Älvenholm)
1-1 (65) Daniel Segerlind (sraff)
2-1 (85) Stefan Berndtsson (Tobias Gutafsson)

Varning: Martin Erlandsson.

Laget: T. Christiansen – N. Olofsson, J. Lilja, M. Ahlström, J. Gustafsson
– P. Mattsson, T. Johansson, M. Johansson, M. Erlandsson, N. Graff – J.
Älvenholm

Byten: S. Berndtsson in – N. Olofsson ut (67)
            T. Gutstafsson in – T. Johansson ut (74)

Kommentar: Vi ska vara ödmjukt tacksamma för den här segern. Vinstmålet i den 85:e minuten var inte helt logiskt med tanke på hur matchbilden såg ut i den andra halvleken, men det vittnar samtidigt om en styrka och moral hos det rödblåa hemmalaget. Nu förlängdes den förlustfria sviten på Ekaråsen och LEIF kunde ta tre oerhört betydelsefulla poäng och öka avståndet till bottenskiktet av tabellen. Den första halvleken var jämn. Gästerna hade ett par fina tillbud, men Tom Christiansen spelade mycket alert och såg till att freda sin kasse. LEIF:s ledningsmål i den 38:e minuten var njutbart. Ett bra passningsspel föregick det inlägg som landade på Jesper Älvenholms skalle, som elegant nickade fram Martin Erlandsson som fick öppet mål. Det var IFK Åmål som började den andra halvleken klart bäst. Hemmalaget hade däremot märkbart svårt att få till något ordnat spel varför 1-1 inte alls var orättvist. Detta såg sedan ut att bli slutresultatet, men inhopparna Tobias Gustafsson och Stefan Berndtsson ville annat. I en tilltrasslad situation framför Åmåls mål lyckades Gustafsson nå fram med bollen till Berndtsson, som satte avgörande 2-1. Stor glädje och naturligtvis också lättnad bland Lilla Edet-anhängarna. Nästa match för LEIF spelas borta mot Holmalund på torsdag. Avspark på Brogårdsvallen sker klockan 19.00.

Jonas Andersson