Vinst för damerna

LEIF-Upphärad/Åsaka 3-1 (2-1)

0-1 (2 min)
1-1 (3 min) Michaela Berndtsson (Wiveca Larsson)
2-1 (21 min) Madde Larsson
3-1 (48 min) Wiveca Larsson

Som vanligt startade vi matchen okoncentrerat och lät motståndarna göra första målet, för redan efter 2 minuter låg bollen i nät bakom Sandra i målet. Men som tur var gav Michaela en snabb replik och redan minuten efter baklängesmålet hade hon snurrat upp motståndarförvaret och stänkt in kvitteringen. Efter det var vi aldrig
oroliga utan matchen vägde över till oss och tjejerna fick i gång sitt fina spel och spelade ut motståndarna efter noter, ökade tempot och tröttade ut dom. När Madde slog in en målvaktsretur i den 21 minuten kändes matchen vunnen.

I den andra halvleken trycke tjejerna på men lyckades "bara" göra ett mål , men ett mycket snyggt mål av Wiveca som drog på med högersläggan strax under ribban utan chans för motståndarmålvakten.

Planens bäste spelare och matchens gigant var Malin Erlandsson, hon släppte ingen motståndare över bron och är som en igel i ryggen på motståndarna i närkamperna och ger aldrig upp, ingen kul tjej för motståndarna att möta.

/AP