Skön seger för B-Laget

B-laget bortaslog Halvorstorp med 3-2 i söndags, vi vann helt rättvist, Medi gjorde två mål varav ett renderade en High Five med linjemannen (mig alltså) det första målet gjorde Tomas Älvenholm.

Vi ledde med 2-1 i paus efter ett par mycket fina anfall signerade, Mike, Tomas Ä, Medi, Victor och Tjomping, vi kunde till och med haft något mer mål men Halvorstorp hängde med bra i backlinjen och vi
fick inte in den.

Vi ställde upp med följande manskap denna gång: Ulf Karlsson -Sebastian Arvidsson, Christian Andersson, Erik Leinonen, Mikael Andreasson - Tomas Älvenholm, Tomas Johansson, Tobias Gustafsson, Victor Lundin - Medi, Mikael Bengtsson.
Avbytare var: Dick Müller och Matthias Karlsson.

Ledning med 2-1 i paus alltså, våran delvis nykomponerade backlinje var inte riktigt samspelta i början men i den andra var det riktigt bra, Christian A som varit borta ett tag blev bättre ju längre matchen led och Erik L som spelade mittback från start för första gången i år blev också bättre i den andra när han vågade ta för sig lite.

Vi startade matchen med vår 4:e målvakt Ulf Karlsson, tillika
målvaktstränare, med sin allsvenska rutin blev Halvorstorps inlägg inte speciellt farliga, han tvingades dock utgå i paus och vi kastade in vår tredjemålvakt Mattel som har spelat flera matcher i serien nu, han är en mycket lovande målvakt och borde kanske satsa lite
hårdare på denna plats.

Vi ökade på till 3-1 genom att Tomas Ä stack in bollen till Medi som vände bort två spelare och slog in bollen, det var inga direkt kanonskott han gjorde mål på men dom gick in.
Dick bytte med Medi i paus och Medi kom tillbaka in i matchen när Victor gick ut, alla spelarna gjorde godkända insatser med ett litet plus för backlinjen.

Det är inte mycket att säga om matchen, Domaren som fick klara sig utan linjemän gjorde en bra insats, inte alls i paritet med det han fick höra efter matchen.

Det är konstigt förresten att det är ont om domare redan i juni när det går så mycket veckomatcher, kanske beror det på EM att ingen ville ställa upp, riktigt dåligt av domarkåren i så fall.

För övrigt hade jag svårt att skriva detta, fick lugna ner mig i flera dagar innan jag kom till skott, secket gäng.

Krister A 2008-06-18