Hur kan det bli så här

B-laget mötte Skara och det blev en match vi sent skall glömma, ledning med 1-0 i paus och ett klart övertag i spel under den största delen av andra halvlek, inga problem tyckte vi i lagledningen, vi äger matchen, Skara skapar ingenting, men, vi får inte in några fler mål trots en mängd chanser både i första och andra halvlek.

Medi gör ett noll på nick efter ca 20 minuter och chanserna radades upp, Skaras målvakt gör många fina räddningar när Medi, Tomas Ä, Mike, Nisse har hyfsade chanser, i den andra halvleken har även Victor och Mattel var  sin  jättechans att avgöra men bollen går över, så kan det bli ibland.

Laget vi ställde upp med denna gång såg ut så här: Emil Bengtsson -
Mattias Karlsson, Emil Lundblad, Christian Andersson,Erik Leinonen, - Andres Mortensen, Nils Olofsson, Tobias Gustafsson, Tomas Älvenholm - Medi, Mikael Bengtsson. Avbytare: Victor Lundin, Mikael Andreasson.
Byte i paus, Tomas Älvenhom ut och Victor Lundin in., senare i halvleken gick Mattias K ut och Mikael A kom in, senare igen, Medi ut och Tomas Ä in, Andres ut och Mattias K in.

Vad var det då som hände? Det är svårt att säga men när inte vi får in bollen på alla våra chanser så skapar naturligtvis Skara chanser i
slutet när dom trycker på, vi blev på minst två av våra hörnor kort om folk hem när Skara snabbt vänder spelet och på en av dom vändningarna gör dom 1-1

Försvaret som hela matchen spelat ett utmärkt gör helt plötsligt enkla misstag, riktigt sparkar hål i luften ibland, nu skall vi inte skylla på försvaret, anfallet måste sätta chanserna om man skall vinna en match i den här serien. Några spelare skall nämnas i alla fall efter denna match, Nisse gör en jättebra match, det är roligt när det kommer spelare från A-laget och gör intryck, Tobbe G var som alltid stark på mittfältet, Mike går fortfarande framåt och Medi gör mål.
Victor kom in i paus och gör en kanonhalvlek, Tomas andra del i matchen var också mycket bra. Försvaret gjorde en kanonmatch i 80 minuter, framförallt Christian A

Det var inte så att Skaras ledare bad om ursäkt efteråt när vi tackade för matchen men dom erkände villigt att  dom  såg  1-1 som en riktig seger och dom förstod att vi var besvikna, det måste erkännas att det kändes riktigt tungt efteråt.

Det är bara att ta nya tag på lördag när vi skall utkräva revanch mot
Skoftebyn, det enda lag som varit klart bättre än oss under våren, vi
ligger med bra på övre halvan av tabellen och ser med tillförsikt fram
mot en spännande höstsäsong.

Krister A