Tung förlust!

Igår gästades Ekaråsen utav Skoftebyns B-lag, en match där vi hade revansch att utfodra efter förlusten tidigt i våras.

Första halvlek börjar vi bäst och skapar en hel del halvchanser, Skoftebyn rycker upp sig mot slutet av halvleken och då passar man även på att göra två mål. 2-0 i halvlek.

Andra halvlek startar med att Skoftebyn får ett riktigt bra läge att avgöra matchen med ett 3-0 mål men Bengan i målet avvärjer. Efter detta så är det i princip bara ett lag på banan, vi börjar hitta varandra med ett mycket fint passningsspel och kommer runt mycket på kanterna, vilket gör att vi till slut kan få in en reducering till 2-1 genom Mikael Bengtsson. Efter detta skapar vi en del riktigt fina lägen men vi saknar för tillfället lite kyla när vi börjar närma oss straffområdet och det blir tyvärr många felbeslut.

2-1 till "Sköfta" blir slutresultatet efter en bra match där vi minst borde ha haft 1 pinne. Väldigt bra match av alla, men ska man nämna en så får det bli Mikael Bengtsson som gjorde en riktigt bra match!

Nu blir det "sommarlov" med en 4-de plats i tabellen och vi har fortfarande häng på den absoluta toppen.. Med samma inställning som vi haft under våren finns det stora möjligheter att förbättra den tabell placeringen..