LEIF – HOLMALUNDS IF 1-1 (0-0)

1-0 (85) Marcus Olsson (Martin Erlandsson)
1-1 (89) Lars-Petter Björk

Varningar: Peter Mattsson, Martin Erlandsson, Thomas Johansson, Jonathan Gustafsson.

Laget: T. Christiansen – P. Mattsson, T. Gustafsson, M. Ahlström, J.Gustafsson – T. Johansson, M. Erlandsson, M. Johansson, N. Graff, J.Älvenholm – M OIsson

Byten: A. Mortensen in – J. Älvenholm ut (46)

Kommentar: LEIF fick halv revansch på Holmalund i fredagens returmöte på Ekaråsen. Många trodde nog att det var segermålet som föll när Marcus Olsson klämde in 1-0 i den 85:e matchminuten, efter magnifikt förarbete av Martin Erlandsson. Samme Olsson som för övrigt hade bud på 2-0 minuten senare, men lobben blev dessvärre ett lättfångat byte för gästernas burväktare. Alingsåslagets kvittering kom med en minut kvar av ordinarie
speltid. En frispark från vänster letade sig in i straffområdet och där
nådde Lars-Petter Björk högst och 1-1 var ett faktum. Besvikelsen var naturligtvis stor i hemmalägret direkt efter slutsignalen, men sett över 90 minuter får resultatet anses vara rättvist. Det var fördel Holmalund i den första halvleken, men efter paus kom LEIF starkt igen och skapade flera giftiga lägen. Detta var sista matchen före uppehållet och LEIF kan gå till vila med ett klart godkänt facit. Laget har skrapat ihop 18 poäng, vilket innebär en femteplacering i en jämn serie. Onsdagen den 23 juli spelas det träningsfotboll på Ekaråsen då IK Gauthiod kommer på besök. Första höstmatchen spelas borta mot IFK Åmål, fredag 1 augusti.
Ha en riktigt skön sommar!

Jonas Andersson