Skepplanda A - LEIF B
0-4

Det var inga problem för reservlaget att åka hem från Forsvallen med en seger i onsdagens träningsmatch mot Skepplanda, hemmalaget höll jämna steg med oss under den första kvarten men sedan var det Edet för hela slanten, följande lag spelade: Mattias Karlsson - Erik Leinonen, Joakim Berg, Emil Lundblad, Dick Müller - Tomas Älvenholm, Sebastian Arvidsson, Martin Erlandsson, Victor Lundin - Mikael Bengtsson, Tobias Gustafsson, Avbytare var Martin Karlsson och Jesper Nyqvist.

Martin E är avstängd i fredagens match i division 3 och därför kunde han vara med i denna träningsmatch, han satte också sin prägel på matchen genom att göra 3 mål, Jocke Berg ville gärna ha det ena men Martin touchade Jockes långa frispark med huvudet och släppte inte till något. Dom båda övriga målen han gjorde var däremot snyggare, det ena fixade han själv genom att lyfta bollen över en motståndare och sedan skjuta i bortre gaveln, det andra målet han gjorde inleddes av att Victor, Tobbe G och Mike spelade snygg fotboll.

Victor gjorde några helt otroliga rusher på vänsterkanten i första halvlek,
Skepplanda tog honom hårt och drog på sig två varningar på bara några minuter, därefter kom han igen i en löpning från eget straffområde, fick två motståndare att springa ihop, spelade sedan bollen mycket snyggt till Mike som gjorde 2-0 målet genom att lägga bollen i målvaktens bortre gavel.

Det finns inte mycket mer att tillägga om matchen, vi var helt klart så överlägsna som siffrorna visar, jag pratade med en av Skepplandas spelare efter matchen och dom har några skador plus att dom fick ett par till i den första halvleken.

Nu är det allvar på onsdag borta mot VIF.

Krister A 2008-07-30