Tobias Carlsson segerskytt i comebacken

Tobbe C har inte varit med oss och spelat på två och ett halvt år ungefär, när han gör comeback i matchen mot topplaget Vara SK i Västra Elitreservserien gör han det med besked, han kommer in i slutet av första halvlek när Medi får känning av sin ryggskada och hans inhopp är precis så piggt som vi hade hoppats på, han kämpar och river och han går in i närkamperna, han visade verkligen att han vill vara med och slåss om en plats i startelvan.

Målet gör Tobbe när det är ungefär 10 minuter kvar av matchen, fint framspelad av matchens bästa lirare, Tomas Älvenholm, som förutom framspeliningen till Tobbe stod för dom övriga två mål vi gjorde.

Matchen slutade med en 3-2 seger efter att vi varit i underläge två gånger, först efter en lite hårt dömd straff när Jocke Berg tacklade / sprang ihop med en av Varas mycket duktiga anfallare, vi kvitterade ganska omgående när Tomas springer igenom på höger sida och sätter bollen i den bortre gaveln.

Vara gör 2-1 i början av andra halvlek genom ett kanonskott från ca 15 m. som går förbi Emils huvud och in i krysset, vi lyckas återigen kvittera genom Tomas när han sliter sig förbi backar och målvakt och rullar in bollen, ganska likt det mål som senare kommer att avgöra matchen.

Vi ställde upp med följande lag: Emil Bengtsson – Mikael Andreasson, Joakim Berg, Christian Andersson, Peter Mattsson – Mikael Bengtsson, Andres Mortensen, Sebastian Arvidsson, Victor Lundin – Medi, Tomas Älvenholm.

Avbytare: Martin Karlsson, Erik Leinonen, Tobias Carlsson och Matthias Karlsson.

Jocke B skulle vara med för att han behöver matchtempo men tyvärr för Joakim blev han återigen skadad i början av andra när han fick en motspelare över knät samtidigt som han vred det under sig när han och motspelaren ramlade.

Förra veckan när vi förlorade mot Lidköpings IF hade vi inga anfallare alls, nu har vi plötsligt tre stycken som kommer att göra livet surt för varandra på träningarna, kamp om platserna är positivt, Tobbe C gjorde en mycket bra insats med direktskarvar och positivt spel, Tomas Älvenholms första tjugo minuter var det svettigaste jag sett, han var bra resten av matchen också men inledningen var magnifik.

Sebbe och Andres gör ett bra jobb på mitten, Victor fick för lite bollar och Mike för många, lite lagom på båda sidorna hade varit bättre.

Backlinjen klarade sig hyfsat bra mot Varas offensiv, vi har ju fyra riktiga kämpar där denna gång och det dom missar tar dom igen på ren vilja.

Avbytarna kom allihop in och gjorde precis vad man kan förvänta sig av dom, ett litet plus på Martin K som inte gjorde något misstag alls.

2008-08-24 Krister A

Linjeman extraordinaire.