Viktig poäng i Alingsås

GERDSKENS BK – LEIF 1-1 (0-0)
1-0 (47)
1-1 (75) Marcus Olsson (Tobias Gustafsson)

Varning: Marcus Olsson.

Laget: T. Christiansen – J. Gustafsson, J. Lilja, M. Ahlström, E. Lundblad –     A. Mortensen, M. Erlandsson, M. Johansson, N. Graff – T. Gustafsson,             M. Olsson.

Byten:    A. Mortensen ut – T. Älvenholm in (77)
                T. Gustafsson ut – T. Johansson in (79)

Kommentar: LEIF tog en mycket viktig och tillika rättmätig poäng i lördagens bortamöte med Gerdskens BK. Lilla Edet som har haft märkbart svårt på bortamark under den här säsongen svarade för en stark avslutning på matchen och kvitteringen i den 75:e var logisk.
Annars var det Alingsåslaget som började matchen klart piggast.
Gästerna tvingades rensa undan på mållinjen vid ett tillfälle och målvakten Tom Christiansen svarade för ett par kvalificerade räddningar. Det gjorde även Gerdskens målvakt på de chanser som LEIF lyckades vaska fram. Oavgjort i paus var rättvist, men vore det inte för två duktiga burväktare kunde resultatet varit 2-2.
Den andra halvleken var blott två minuter gammal när hemmalaget kunde
ta ledningen på ett distansskott. Målet fungerade som tändvätska för de
rödblå som tog över dirigentpinnen. Kvitteringen tillkom på en fast situation där Mats Johanssons inkast nickskarvades av Tobias Gustafsson till Marcus Olsson, som från nära håll kunde stöta in 1-1.
Nästa match för LEIF spelas på lördag då Viken gästar Ekaråsen. Avspark
sker klockan 15.