Seger mot Upphärad

Upphärad/Åsaka-LEIF 1-5 (0-3)

0-1 (14 min) Malin Erlandsson (Malin Graff)
0-2 (34 min) Michaela Berndtsson (Johanna Johansson)
0-3 (36 min) Johanna Johansson (Malin Graff)
0-4 (59 min) Madde Larsson
0-5 (81 min) Johanna Johansson (Malin Graff)
1-5 (90 min)

Med två raka förluster i bagaget var det ett taggat tjejgäng som tog Lindåsvallen i Upphärad i besittning.

Nu var det dags för Malin Graff att presentera sig på allvar och med tre assist och med ett för övrigt uppoffrande spel visade hon att hon kommer att tillföra laget en hel del framöver.

Vår eminente mittback Malin visade vägen genom sitt 1-0 mål en kvart in i matchen.

2-0 var signerat Michaela som var på ett fantastiskt spelhumör, hon rev och slet och radade upp målchanser på löpande band men tyvärr så var inte marginalerna med henne idag utan målskörden stannade vid ett mål.

Vår andra anfallsstjärna Johanna gjorde inte heller någon besviken utan stod för två utav målen, det andra var ett fantastiskt, otroligt skott från minst 20 meter rätt upp i nättaket där den annars så duktiga motståndarmålvakten stod som förstenad, oförmögen att röra sig och med gapande mun såg bollen passera någon decimeter ovanför huvudet. Jag har skrivit det förut, men maken till tillslag på bollen inom damfotbollen som det Johanna har, har sällan skådats.

Madde ville inte inte vara sämre än sina medsystrar och hennes mål var ett typiskt Madde mål. Dvs att erövra bollen, sätt högsta fart mot motståndarmålet med full bollkontroll, dra ett par motståndare fortfarande med full kontroll och hög fart, ensam mot målvakten, en bredsida förbi målvakten, MÅL!! Ser retfullt enkelt ut, men inte många spelare har det drivet i steget och med full bollkontroll.

Vi ledare var mycket stolta över våra tjejer idag och spelmässigt kanske det var en av våra bästa matcher i år.

Lagets bästa spelare idag var: Sandra, Nathalie, Emelie, Malin, Evelina, Tessie, Wiveca, Madde, Malin, Johanna, Michaela, Evelina, Lina och Jennie.

/Ap