Starkaste laget i år

IK Gauthiod kom till Ekaråsen på söndag eftermiddag och gav oss en lektion som hette duga, vi tyckte vi hängde med rätt bra under dom första minuterna men allt eftersom målen ramlade in stod det klart att vi var minst ett par nummer för små för att mäta oss med seriens bästa lag.

Vi ställde upp med följande lag: Tom Christiansen – Erik Leinonen, Martin Karlsson, Joakim Berg, Mikael Andreasson – Mikael Bengtsson, Tomas Johansson, Sebastian Arvidsson, Victor Lundin – Medi, Tomas Älvenholm.
Avbytare var Mattias Karlsson och Tobias Carlsson.

Som ni ser hade vi ett hyfsat starkt lag men dom enda som kom upp i normal standard var mittfältet, Mike är verkligen på gång igen, Sebbes kurva visar fortfarande uppåtgång, och vilka skott han har, Tjomping dominerar och gör målet och Victor jobbar och sliter, Tom gör också en hyfsad match och kan väl inte göra något åt målen.

Det är inte mycket mer att prata om tycker jag, ett par kommentarer har jag förstås, när jag lämnar plan så ropar skadade lagkaptenen Christian att nu får du skriva om hur vackert det är på Ekaråsen, det är alltid roligt att folk kommer ihåg ett referat, speciellt när det är tre år sedan det skrevs, det var också mot Gauthiod har jag för mig och vi fick stryk med 0-6 igår fick vi stryk med 1-7 men det går ändå inte att jämföra, denna gång kämpade vi på och fick stryk mot ett betydligt bättre lag, 2005 gjorde vi en riktigt dålig insats, den gången ville jag göra om Ekaråsen till Rockarena och dom planerna finns faktiskt fortfarande kvar.

Ett par saker till är värt att nämnas, Mattel spelar bara en halvlek men gör flest repor på plan och så vi Gauthiod en lektion också, att ju hårdare man rensar ut bollen över sidlinjen på Ekaråsen ju fortare kommer den tillbaka, det är inte som ute på ”slätta”, rensa bort bollen och den rullar en kilometer.

Grattis till seriesegern säger vi till Gauthiod och då gäller det både A och B lagen, en riktigt fin förening som är värda framgången, inte nog med det, det kom Rock n´ Roll från deras omklädningsrum, kanske något att ta efter.

Krister A 2008-09-09