Årets bästa match

Reservlaget åkte för att möta Heimer i Lidköping med ett starkt lag, många återbud gjorde att dom som var mest spelsugna i A-laget fick följa med och det höjer ju spelstyrkan kraftigt, om det är rätt gubbar vill säga och det var det i tisdags.

Laguppställningen såg ut så här: Mattias Karlsson – Mikael Andreasson, Tobias Gustafsson, Peter Mattsson, Sebastian Arvidsson – Mikael Bengtsson, Tomas Johansson, Andres Mortensen, Tomas Älvenholm – Medi, Jonathan Gustafsson.

Avbytare var Victor Lundin, Niklas Graff och Irfan.

Som ni ser så ställde Tjomping, Graff, Jonte och Andres upp från A-lagets senaste startelva, det är tur att vi har så spelsugna killar när andra ballar ur, Tomas Ä bytte bort ett arbetspass för att kunna följa med.

Matchen blev mycket välspelad, framförallt var vi väldigt duktiga på att rulla bollen, snygga anfall och många avslut, Heimer var också duktiga och matchen blev både välspelad och spännande, vi drog dock det längsta strået till slut när Niklas Graff sätte in bollen i mål efter ett mycket snyggt anfall där Victor och Jonte förarbetade målet.

Backlinjen var ju ganska nykomponerad med tre man, som oftast spelar mittfält, gjorde en lysande insats, ett skott mot vårt mål i första halvlek.

Mittfältet med Tjomping och Andres centralt lekte fotboll under speciellt första halvlek, yttrarna Tomas Ä och framförallt Mike var i högform och körde livet ur dom stackars Lidköpingsborna.

Anfallet var väl den lagdel som fick ut minst, Medi är inte tillbaka i vårens form, han har ju varit skadad under sommaren, Jonathan spelar ju inte så mycket anfall numera utan mest back men han tycker ju det är jätteroligt att få spela på topp i B-laget naturligtvis.

1-0 till oss genom Tomas Ä som gjort till vana att gör mål i Lidköping, han avgjorde mot LIF i våras.

Heimer kvitterar med kvarten kvar av matchen men vi fortsätter vårt positiva spel och spelar utmärkt anfallsfotboll vilket alltså resulterar i Graffs avgörande mål med bara fem minuter kvar.

En bra match från båda lagen, vi slår alltså Heimer två gånger i år, det hade jag aldrig trott skulle ske.

Ett par korta kommentarer: Vår målvakt, inte ett misstag, kanon.

Stuart, bättre än någonsin.

Tobbe G, Jesus vilken kämpe.

Graff makes a difference.

Och ännu en gång, tack Tomas, Graff, Jonte, Tjomping, utan er förlorar vi på W.O.

Krister A 2008-09-17