Medi x 5

För något år sedan hade jag överskrifte Medi x 4 på ett referat, nu räckte det inte med fyra mål för den lilla måltjuven, nu gjorde han fem.

Halvorstorp var lite för svaga för att det skulle bli roligt i solen på Ekaråsen i söndags, redan på uppvärminingen märkte jag att dom inte var lika tända som dom var i våras när vi slog dom på bortaplan, det var ett helt annat lag nu och då blev vi helt enkelt för överlägsna.

Vi ställde upp med följande lag: Emil Bengtsson - Mikael Andreasson,
Tobias Gustafsson, Erik Leinonen, Mattias Karlsson - Mikael Bengtsson, Andres Mortensen, Sebastian Arvidsson, Victor Lundin - Medi, Tomas Älvenholm
Avbytare var: Niklas Graff och Dick Müller

3-0 i paus, alla genom Medi, utvecklades till 7-0 till slut, Medi ökade på med två mål till och Tomas Älvenholm och Niklas Graff gjorde var sitt.

Vi spelade jättefin fotboll under hela matchen, många snygg anfall och många avslut, det kunde blivit fler mål och det kunde inte bli många bakåt såpass överlägsna var vi, Emil hade nog den lugnaste matchen för året och försvaret var lika starkt som det var mot Heimer.

Graff och Dick kom in i paus.

Jag är just nu sjuk och totalt oinspirerad av att skriva, det blir nog bättre nästa vecka när vi varit i Skara, en kvällsmatch på tisdag, då blir det bättre.

Krister 2008-09-22