Vinst för B-Team

Match mot Skara en vardagskväll, en del skador och annan frånvaro gjorde
att vi åkte med ett starkt gäng, Mats, Graff, Tobbe och  Lundblad från            A-lagets startuppställning, dessutom Erlando på bänken, då kan det bara bli bra.

När Graff gav oss ledningen  i den 56 minuten och Skara kvitterade nästan omedelbart tänkte vi att nu blir det väl som i våras när vi var helt överlägsna i 75 minuter och Skara ändå vinner matchen, den första halvleken bjöd på bra spel från båda lagen, vi var dock lite bättre och ägde bollen mer, planen var mycket svårspelad men våra anfallare bemästrade det halkiga gräset bäst och vi hade ett flertal mycket fina chanser i den första halveken men fick inte in den så när kvitteringen kom så började vi deppa, på bänken alltså, för på plan satte spelarna ytterligare fart på spelet och målen började ramla in i en jämn ström.

Målen kom till efter mycket fint spel, Graff gick ned på vänsterkanten i andra halvlek för att komma mera rättvänd och rätt blev det, han gjorde själv tre mål och straffen som Medi satte kom till när Graff bröt igenom på kanten
och blev fälld, Medi sköt snyggt invid målvaktens högra stolpe, helt otagbart.

Strax efter straffen gjorde Victor en lång löpning med bollen klistrad vid foten kom igenom och gav Medi ett läge han inte kunde missa.

Missade gjorde han i första halvlek, han var utvald även till första frisparksskytt, något A-lagsspelarna drog lite på munnen åt men vi gav inte efter, Medi skulle skjuta första frisparken, han fick ett tillfälle men inget mer sedan bollen studsat tre gånger på vägen rakt i målvaktens famn.

Vi fick ett mål gjort på frispark till slut när Graff slog till med vänstern från högerkanten, bollen gick förbi alla och in i mål, det var många som var intresserade av att få det målet tillskrivet sig men jag stod rakt i linje,
närmast var Sebbe som om han haft lite längre hår på benen fått målet
för bollen strök hans ben men ändrade inte riktning, Erlando var mycket längre ifrån, Graffs mål var det.

Vi startade med följande lag: Mattias Karlsson - Mikael Andreasson,
Peter Mattsson, Tobias Gustafsson, Emil Lundblad - Mikael Bengtsson, Mats Johansson, Sebastian Arvidsson, Victor Lundin - Medi, Niklas Graff.
Avbytare var Erik Leinonen och Martin Erlandsson

Graff gör ytterligare ett mål och vi vinner med 5-1 ett mycket bra resultat efter kanske årets bästa match.

Nu skall jag gå igenom laget spelare för spelare och kritisera alla, bra
eller dåligt
Mattel - Hade nästan inget att göra, gör en räddning, lojal och allround.
Stuart - Har gjort bättre matcher i höst, fick priset förra året men har blivit ännu bättre i år, lojal och kämpar alltid
Tobbe - Lagets hjärta, ställer alltid upp
Mattsson - Hårdast av alla, varning, utbytt, på med overallen, skada på
annan spelare, av med kläderna och in igen
Emil - Stor och stark, hemsk att möta
Mike - Blandar och ger men alltid blixtsnabb, sympatisk, utvecklas ännu
Mats - Ställde upp för laget, lite av en pappa denna gång,  utvecklas ännu, eller?
Sebbe - Bäst i höst
Victor - Snacka om utveckling, nästa år spelar han i trean
Medi - Oturlig sjukdom i somras gjorde att han tappade formen, men vilken måltjuv
Graff - Som sagt, makes the difference
Erik - Vilken spelare han blir när han får lite mer muskler, bra på huvudet och bra uppfattning, det är bara träning som gäller
Erlando - Åka till Skara och sitta på bänken, det gör alla riktiga LEIFare, hade kul i halkan när han kom in.

Tack för en rolig säsong.
Krister A 2008-10-03