LEIF VS Arentorp

LEIF B krossade Arentorp.

B-lagets debut i Elitreserven kunde inte slutat bättre, vinst med 7-3 efter 2-1 i paus.

Matchen började nervöst av LEIF, Arentorp skapade lika många chanser som Edet och när Emil Bengtssons första halvlek var lite svajig blev det nervöst på bänken, han spelade dock upp sig rejält i den andra då han gjorde flera fina räddningar.

Nihad Kanjesic gjorde 1-0 efter en kvart och Arentorp kvitterade efter en halvtimma, Christian Andersson tryckte in 2-1 vid en kalabalik framför Arentorps mål och detta var ställningen i paus.

I och med att LEIF aldrig tidigare spelat i denna serie var det intressant att se hur tempot och spelkvaliten skulle vara, B-lagets träningsmatcher har ju endast varit mot division 6 lag och Elitreserven är ju känd för att hålla högre klass än så, och när Janne Svart gjorde 3-1 efter 5 min i andra halvlek började ett litet hopp sprida sig på bänken.

Det skulle dock bli annorlunda  igen, först fick Emil solen i ögonen och kunde inte hålla ett långt inlägg, sedan fick Marcus Sandbeck till en för kort bakåtpassning och direkt stod det 3-3

I paus hade veteranen Magnus Bloom ersatt matchotränade Jesper Nyqvist som mittback i tremannaförsvaret, hans rutin och framförallt hans dirigerande av lagkamraterna är mycket värdefullt.

Efter 3-3 målet började nämligen Magnus Hansson Show, han hade visat redan i första halvlek att han var på ett riktigt bra spelhumör.

Den avslutande halvtimman gjorde Magnus själv tre mål och spelade fram till Christians andra mål.

Det var riktigt fint anfallsspel av Nihad, Magnus och Jonas Erlandsson som var riktigt bra efter paus.

Innermittfältarna Christian Andersson, Janne Svart och Johan Lindsten kämpade ner Arentorp i den andra halvleken, Edet verkade vara det starkare laget i längden så man måste ju säga att konditionsmässigt hängde vi med väldigt bra.

I backlinjen var Jocke Berg nästan felfri, kanske skulle han gå lite mer på offensiven i fortsättningen.

Mikael Andreasson ersatte Dick Müller när det återstod 25 minuter.

Sammanfattningsvis gjorde LEIF en bra match, men som sagt vi vet inte om Arentorp är fågel eller fisk, nästa måndag har vi IFK Trollhättan borta och då blir det kanske lite svårare.

Krister Andersson