LEIF VS Heimer

Storstryk för B-laget mot Heimer

Den uppskjutna matchen mot Heimer spelades på torsdagskvällen på Ekaråsen, att dom skulle vara bra det visste vi men det här var fantastiskt.

Visserligen har dom tränat minst två veckor efter uppehållet och vi har bara spelat en träningsmatch mot FCT J men även om vi varit i full form hade vi nog fått svårt.

Deras kortpassningsspel och spel med ett tillslag var en fröjd att se från kanten, det kan inte ha varit roligt att vara ute på plan som LEIFare igår.

Men det är ingen idé att gråta över spilld mjölk, det var inte denna match vi skulle vinna, matchen mot Skoftebyn (som jag missade p.g.a. semester) var mycket viktigare och nu möter vi dom igen den 7 augusti på Ekaråsen och då måste vi vara på topp igen.

Om matchen mot Heimer skall vi säga att vi faktiskt ledde med ett noll efter att Nisse slagit in en straff sedan Tobias Carlsson blivit nerdragen i straffområdet, detta hände efter 28 min.

Redan efter 25 min. gick Martin av med känning i baklåret och Tobias Gustavsson kom in.

I den 36 min lobbnickade Heimer över Emil, som dittils gjort många kvalificerade räddningar och som sett över hela matchen var Edets bäste spelare.

I 40 minuten nickade Jesper över på hörna och i den 41 min sköt Sandbäck hårt på målvakten, Markus spelade för dagen på topp ihop med Tobbe Carlsson. Möjligtvis skall han börja på backen och avsluta på topp i fortsättningen, som vanligt gick han ut med kramp 20 minuter in i den andra halvleken, Dick kom in istället och Jonas gick upp på topp

I den 13 min. i andra halvlek nickar Heimer in 1-2 via ribban, Emil var chanslös även denna gång.

Sedan kommer målen i en jämn ström, i min. 25, 30 och 45 och Heimer vinner med

1-5

I  LEIF är det väl bara Emil som når upp till godkänt betyg, Heimer var ett par snäpp för bra för oss.

Det är bara att tacka för lektionen.

Krister Andersson, tillbaka som matchreferent efter en solig semester, hur är vädret nu förresten, jag arbetar och vet inget om sol och bad längre.

P.S.

Nihad, kom hem, vi hade behövt dig igår.

D.S.