DM i Ulvåker

I fredags så var våra seniorer iväg och spelade DM inomhus i Ulvåker. Där man spelade i en stor inomhus hall med konstgräs!

Första matchen spelades mot Äspered, efter svag första halvlek stod det 2-0 till motståndaren, men efter halvlek ryckte man upp sig och lyckades reducera till 2-1, trots många målchanser lyckades man tyvärr inte trycka in en kvitterings boll utan Äspered tog hem matchen!

Andra matchen spelades mot Herrljunga, det blev en mycket jämn match där båda lagen hade en hel del chanser. Men i den sista matchminuten lyckades LEIF trycka in segermålet som betydde 3-2!

Tredje och sista motståndaren för kvällen var Skövde som hade vunnit alla sina tidigare matcher på ett övertygande sätt! Och i denna match var det bara vinst som gällde för våra seniorer om man ville gå om Äspered i tabellen som hade lyckats skrapa ihop 6 poäng! Efter en bra start så kändes det som att man skulle kunna ge Skövde en match, men när dom fick gjort några lätta mål så tappade Edet spelarna koncentrationen, och siffrorna rann till slut iväg till 8-1! Och man slutade som trea i sin grupp.

Bilder ifrån DM kan ni hitta om ni klickar er in på Senior/Bilder/Matchbilder