Inomhus DM

På lördagen den 27/11, så skulle våra seniorer åter igen upp tidigt för att spela DM i femmanna fotboll på konstgräset i Nödinge!
Första matchen spelades kl 09.00 och till skillnad mot förra söndagen så hade man vaknat till första matchen och man slog skepplanda med 3-2 efter en rätt jämn match, Skepplanda som ju har gamle IFK- gbg spelaren Peter "Erra" Eriksson med i sin trupp!
I andra matchen va det Säven som gällde och där lossnade målskyttet rejält och man vann lätt med hela 6-1! I näst sista matchen stog sjuntorp för motståndet, där man till slut lyckades vinna efter att ha fått en straff i slut sekunderna då man gjorde 3-2!
Och till sist va det då bara Inland kvar, här hade man ledningen med 1-0 men på dom 4 sista minuterna lyckades Inland trycka in 2 bollar, som sedan blev slutresultatet!
Men efter en mycket bra genomförd turnering så finns det iaf en liten chans kvar att gå vidare då dom 3 bästa tvåorna från de 6 grupperna går vidare!
LEIF-Skepplanda 3-2
LEIF-Säven 6-1