Hej fotbollsvänner

När vi nu ser seriepremiären i horisonten, är det efter en lång och seg vinterträning dags för seriematch mot Arentorp. Jag hoppas och tror att vi är väl förberedda till återkomsten till Div.4, Efter 7st träningsmatcher 6 segrar och 1 oavgjort 14-3 i målskillnad har vi ett självförtroende som vi inte kunde drömma om. Vi har även spelat 2st. DM matcher som vi har vunnit den första mot Upphärad med 9-0 den andra var lite tuffare mot Spark i Alingsås där vi lyckades vinna med 2-1 efter förlängning. Om vi tittar lite på träningsmatcherna är först o främst matchen mot Stenshult som jag vill minnas med största välbehag, vi hade 5-1 i halvlek och till slut vann vi med 6-2. Även segrarna mot Valla o Myckleby  med 1-0 är bevis på att vi står oss i comebacken till Div.4. När vi på lördag styr mot Arentorp är det för att försöka vinna, en bra start på serien så att vi får arbetsro så kan allt hända. Jag hoppas på bra uppslutning på våra hemmamatcher, vi har i år ett par bra publikmatcher att se fram emot 16/6 på Ekaråsen möter vi Inlands IF för första gången sedan 2003 i serie sammanhang.

Hoppas på ett roligt och spännande fotbollsår

Med vänlig hälsning  Torben