Kommentar om säsongen 2004

Säsongen började dåligt om man ser till träningsmatcherna, men när väl serien började så såg det plötsligt jättebra ut med tre oavgjorda och två segrar. När vi sedan åkte till Alingsås för möte mot seriesuveränen Holmalund, som vi tyvärr förlorade med 1-0 hände något som vi inte vet vad. Efter den förlusten hämtade vi oss aldrig, vi gjorde många jämna matcher men vann för få, att spela oavgjort är tyvärr samma som förlust vi lyckades skrapa ihop 19 poäng efter 4 vinster o 7 oavgjorda, det som var det största problemet var målskyttet vi gjorde bara 16 mål vilket är alldeles för dåligt över en hel serie, det medförde att vi blev sist och får lämna Div. 4.  B-laget visade att vi har tränat bra när dom i sista omgången säkrade seriesegern när man slog Källby med 8-0. Lilla Edets IF kan inför säsongen 2005 ansöka att få spela i elitreservserien, när juniorlaget sedan blev 2:a i sin serie med 99-14 i målskillnad ser det ändå bra ut inför 2005, trots att vi får lämna Div. 4 är stämningen ändå på topp, med tanke på att truppen blir nästan intakt och att den är väldigt ung har LEIF stora möjligheter nästa år.

Hoppas på ett gott fotbollsår 2005

Med vänlig hälsning Torben