LEIF vidare i DM

Igår va det dags för första omgången i DM, där våra seniorer fick möta Division 4 laget Långared!

Redan efter 10 minuter stod det 1-0 till borta laget, det såg då lite slött ut bland våra spelare men målet väckte spelarna och efter detta kom man in i matchen mycket bra och skapade en hel del chanser och man fick även in två bollar i Långareds mål innan halvleken var över. Målskyttar var Markus Olsson och Martin Erlandsson! Ett ganska rättvist resultat så långt!

Början av andra halvlek var rätt jämn och båda lagen skapade lite chanser men det var Edet som lyckades sätta dit dom, två stycken gjorde man genom Markus Olsson och Martin Erlandsson igen!  En ledning som kändes väldigt säker men med kanske 15-20 minuter kvar att spela fick Tobias Gustavsson sitt andra gula kort och Edet var därmed 1 man mindre och på frisparken man fick efter utvisningen gjorde man också reduceringsmålet till 4-2! Och det blev match igen, Långared lyckades även få in en 4-3 boll med ca 5 minuter kvar att spela men Edet spelarna klarade av att hålla undan och vann till slut matchen med 4-3!

En mycket bra genomförd match gjorde man och i nästa omgång väntar Division 3 laget IFK Trollhättan! Där man får klara sig utan Tobias Gustavsson som alltså blir avstängd till den! Datum är ännu inte klart för denna match!