Oavgjort mot FCT Juniorer

På långfredagen spelades det match mellan LEIF-FCT J på en mycket fin grusplan vid Edsborg! Ett FCT med tre gamla LEIF spelare, Niklas Christiansen i målet, Johan Lilja som började på inner mittfältet och så Thomas Schwartsmuller som började på bänken men fick hoppa in i andra halvlek!

Det tog inte lång tid innan Edet kunde ta ledningen med 1-0 genom Martin Erlandsson på nick, detta efter en frispark! Det va inget skön spel precis då det blev mycket höjd bollar men man lyckades ändå vaska fram en hel del chanser bland annat hade man nåt friläge! Men resultatet efter första halvleken var 1-0 till LEIF!

Andra halvlek va nästan exakt som den första inget riktigt ordnat spel, men man fick ändå några riktigt fina chanser framåt men lyckades inte sätta dom bakom Niklas! Istället kunde FCT göra  1-1 med ca 10 minuter kvar av matchen, ett långskott från 20-25 meter som gick i en fin båge över Emil i målet!

I det stora hela gjorde man väl en godkänd insats men inte mer! Man borde väl egentligen gjort minst 2 mål till på dom lägena man hade!