Gauthiod - LEIF

IK Gauthiod – LEIF 0-3 (0-2)
Mål LEIF: Mats Johansson 2, Thomas Johansson.

Laguppställning: C. Berglund – E. Wärmé, T. Gustafsson, J. Berg, E.
Lundblad – J. Gustafsson, M. Johansson – J. Andersson, T. Johansson,
N. Graff – M. Tersing

Byten: S. Arvidsson in – J. Gustafsson ut (60)
             A. Mortensen in – E. Wärmé ut (60)
             J. Gustafsson in – J. Andersson ut (70)
             E. Wärmé in – J. Gustafsson ut (78)

Kommentar: En utmärkt insats av LEIF på Lunnevis konstgräsmatta mot  det nyblivna division 2-laget. Försvarsspelet var av högsta klass  matchen igenom och förutom några farligheter på fasta situationer blev  det en tämligen lugn eftermiddag för nye målvakten Christoffer  Berglund. Framåt visade gästerna prov på god kreativitet och  anfallslust, framförallt under de första 45 minuterna. De båda  nyförvärven, Marcus Tersing och Jonas Andersson, var delaktiga i  ledningsmålet som Thomas "Tjompen" Johansson kunde stöta in från nära  håll. 2-0 fixade Mats Johansson på straff sedan nämnde "Tjompen"  blivit neddragen i straffområdet. Slutresultatet kom med tjugo minuter  kvar att spela. Mats Johanssons frisparkslyftning seglade in över  Gauthiods burväktare och 3-0.
Nästa match för Lilla Edet spelas borta mot Dalen/KFF på lördag.
Matchen spelas på Frejaplan med start klockan 15.15.

Jonas A