Dalen/KFF - LEIF

DALEN/KFF – LEIF 1-3 (0-0)
0-1 (67) Erik Wärme (Marcus Tersing)
0-2 (80) Erik Wärme (Niclas Graff)
1-2 (81)
1-3 (87) Jonas Andersson

Laget: T. Christiansen – E. Wärme, T. Gustafsson, M. Ahlström, E.
Lundblad – J. Andersson, M. Johansson, M. Erlandsson, T. Johansson, N.
Graff – M. Tersing

Byten: S. Arvidsson in – M. Erlandsson ut (60)

Kommentar: LEIF är ännu obesegrade efter tre träningsmatcher. 3-0- vinsten borta mot IK Gauthiod följdes upp av ytterligare en vinst, 3-1 borta mot division 3-kollegan Dalen/KFF.
Det ymniga snöfallet gjorde planen svårbemästrad, framförallt i den andra akten. Det var mållöst i paus sedan hemmalaget startan matchen bäst och gästerna tagit över dirigentpinnen mot slutet av halvleken.
Den andra halvleken innebar ett spelövertag för LEIF, som också resulterade i tre fullträffar. Det var nyförvärvens eftermiddag på Frejaplan. Först gjorde Erik Wärme 1-0 och 2-0, båda gångerna med skallen. Dalen/KFF reducerade till 2-1 innan Jonas Andersson kunde fastställa slutresultatet till 3-1 med tre minuter kvar att spela.
Även LEIF:s B-lag lyckades ta en 3-1-seger på lördagen. Myckleby slogs tillbaka hemma på Stommen efter två mål av Ermin Sacic och ett av Viktor Lundin.
Två B-matcher står närmast på programmet, Nol IK hemma på lördag och Skepplanda BTK borta onsdagen den 4 mars.

Jonas A