LEIF - Nol IK

LEIF - NOL IK 3-2 (2-1)
Mål: Niklas Graff, Jonas Andersson, Jesper Älvenholm.

Laget: E. Bengtsson - P. Mattsson, T. Gutsfsson, M. Ahlström, F. Corneliusson - V.
Lundin, J. Gustafsson, M. Johansson, N. Graff, J. Andersson - J. Lilja

Byten: D. Muller in - F. Corneliusson ut (46)
           J. Älvenholm in - J. Lilja ut (46)
           F. Corneliusson in - P. Mattsson ut (70)

LEIF spelar två matcher inom loppet av fem dagar och passar på att lufta samtliga spelare i truppen. De som inte fanns med på Stommen mot Nol i lördags är med i den uppställning som möter division 5-laget Skepplanda BTK på onsdag, klockan 19 på Forsvallen.

Mot Nol IK hade hemmalaget ett stort bollinnehav, men trots spelövertaget fick de rödblå nöja sig med en uddamålsvinst sedan gästerna reducerat på en frisparksretur i den 87:e matchminuten.

Planskötarna hade gjort ett gott arbete, men i den andra halvleken blev det rejält sörjigt på sina ställen vilket naturligtvis inverkade negativt på spelkvalitén. I vissa perioder bjöd emellertid LEIF på riktigt sevärd fotboll. Niklas Graff var på ett härligt spelhumör och låg bakom många av de farligheter som skapades. Han inledde också målskyttet med att slå en frispark direkt i mål från höger ytterposition. 2-0-målet var vackert värre när Mats Johansson friställde Jonas Andersson, som bara hade att buga in bollen i nät. NIK reducerade på straff genom Anders Brandt. LEIF:s tredje fullträff fixade inhopparen Jesper Älvenholm.

Jonas A