LEIF – Ahlafors 1-1 (1-1)

1-0 (7) Mattias Ahlström
1-1 (44)

Laget: T. Christiansen - T. Gustafsson, J. Berg, M. Ahlström, J. Gustafsson - J.Andersson, M. Erlandsson, T. Johansson, M. Johansson, N. Graff - M. Tersing

Byten: E. Lundblad in - T. Gustafsson ut (60)
            J. Älvenholm in - T. Johansson ut (60)
            A. Mortensen in - M. Erlandsson ut (75)

Kommentar: Perfekta förutsättningar, en solig och vacker marsdag där Starke Arvidsgröna konstgräsplan såg riktigt inbjudande ut. Tyvärr nådde spelet inga högre höjder, mer ställningskrig och relativt få klara målchanser.

LEIF inledde klart piggast och tog rättmätigen ledningen i den sjunde spelminuten. Mattias Ahlström höll sig framme i straffområdet efter en vänsterhörna.

Efter hand arbetade sig gästerna in i matchen och man fick betydligt mer att säga till om. LEIF såg dock ut att kunna gå till halvtidsledning, men i slutsekunderna av den första akten kvitterade AIF på frispark och 1-1.

Den andra halvleken blev ganska slätstruken. Lilla Edet skapade ett par farligheter på framförallt fasta situationer, men Ahlafors målvakt, Andreas Skånberg, uppträdde stabilt och motade bort de chanser som vaskades fram.

Nästa match för Lilla Edets sker också mot division 2-motstånd. På fredag är det Annelunds IF som står för motståndet. Avspark sker klockan 19.00 på Lunnevis konstgräsplan i Grästorp.

Jonas A