Annelund – LEIF 3-1 (0-0)

0-1 (50)
0-2 (70)
0-3 (83)
1-3 (84) Marcus Tersing (Mats Johansson)

C. Berglund – E. Wermé, T. Gustafsson, M. Ahlström, E. Lundblad – J. Andersson, M. Johansson, M. Erlandsson, A. Mortensen, J. Älvenholm –  M. Tersing.

Byten: J. Berg in – T. Gustafsson ut (56)
            T. Älvenholm in – A. Mortensen ut (60)

Kommentar: Efter en jämn första halvlek tog division 2-laget Annelunds IF över taktpinnen helt i den andra halvleken. De grönvita vann fullt välförtjänt mot ett LEIF som inte hade mycket att sätta emot. AIF gjorde 3-0 innan LEIF kunde fastställa slutresultatet med sex minuter kvar att spela. Reduceringsmålet var av den högre skolan. Mats Johansson hittade fram med en öppnande passning till Marcus Tersing som elegant satte bollen i nät.
Matchen spelades för övrigt på Lunnevis konstgräsmatta i Grästorp.
Detta var LEIF:s första nederlag i träningsspelandet. Till helgen åker truppen till Ronneby på träningsläger där Fristads GoIF kommer att svara för motståndet.

Jonas A