Lidköping - LEIF

1-0 (62)
1-1 (83) Mats Johansson (straff)

Laget: T. Christiansen – J. Gustafsson, T. Gustafsson, M. Ahlström, E. Lundblad – J. Andersson, M. Erlandsson, M. Johansson, T. Johansson, N. Graff – M. Olsson.

Byten:     J. Berg in – T. Gustafsson ut (46)
                E. Wermé in – J. Andersson ut (60)
                J. Andersson in – J. Gustafsson ut (70)
                T. Gustafsson in – M. Olsson ut (80)

Kommentar: LEIF gjorde en tämligen slätstruken insats. Försvarsspelet var det som gladde mest, i övrigt fanns betydligt mer att önska.
Visserligen vaskade gästerna fram ett par riktigt heta lägen under den första halvleken, men utan att få bollen i nät. Istället var det LIF som kunde ta ledningen knappt 20 minuter in på den andra halvleken.
Kvitteringen kom på straff med sju minuter kvar att spela. Mats Johansson förvaltade elvametaren på bästa tänkbara sätt. Matchen spelades på Framnäs konstgräsplan i strålande vårväder.
På långfredag genrepar LEIF genom att möta division 3-kollegan Götene på bortaplan.

Jonas A