Vinst mot Holmalund borta

I det soliga vädret, i Alingsås och på en grön gräsplan, slog B-laget Holmalund med siffrorna 0-2. Detta resultat kunde dock blivit ett helt annat om vi inte fått ordning på spelet efter en kvart, för dom första femton minuterna var vi inte i riktig ordning kan man säga.

Vi ställde upp med följande lag: Tom Christiansen – Peter Mattsson, Joakim Berg, Johan Lilja, Dick Müller – Mikael Bengtsson, Sebastian Arvidsson, Andreas Aronsson, Victor Lundin – Niclas Graff – Jesper Älvenholm.

Avbytare var: Tomas Älvenholm, Ermin Sacic och Fredrik Corneliusson.

Efter en första kvartens Holmalundstryck,  där Tom, Jocke och Lilja fick hålla tillbaka Holmalunds attacker, kom vi mer med i spelet, Mike hade visserligen ett skott utanför efter 10 minuter och förutom det har jag inga anteckningar annat än följande:

Jocke tappade bollen på mittplan och Sebbe gjorde ett bra hemjobb på följande anfall.

Tom räddade ett skott efter 15 minuter.

Victor och Graff spelade sig till en halvchans.

Victor en bra chans efter 20 minuter, förarbete Graff.

Tom räddar igen efter 20 minuter

Hafsigt spel av oss men Victor och Graff spelade snyggt igen men inget mål.

Jesper Ä skjuter ett bra skott, Victor passade.

Sedan började 2:a halvlek. Vi bytte in Tomas Ä och Victor gick ut.

Direkt gör Mike ett mål som jag missar för jag är utanför staketet och gör något, tydligen klackade Graff fram bollen men jag är inte riktigt säker för det var han själv som berättade det. Klas berättade dock att det var ett snyggt anfall.

I den femte minuten av andra halvlek började det hända tråkiga saker, Graff går ut med en kraftig lårkaka, Ermin går in på hans plats. Lilja kommer ut strax efter med en lös tånagel, Corneliusson in på hans plats, Lilja fixar dock tånageln själv och går in igen, Dick går ut och Corneliusson flyttar ut på vänster sida.

Spelet växlar nu fram och tillbaka, jag har inte sett någon den första kvarten då jag bara behandlade skadade spelare. Sedan får Aronsson kramp och vi Dick kommer tillbaka, denna gång som defensiv mittfältare, han får nästan direkt en smäll och blir liggande, jag tror direkt att nu är han också skadad men han kämpar vidare, sparkar solklart ned en Holmalundsspelare och domaren blåser en helt korrekt frispark, varpå Dick ropar ”Rörde ja han eller” skratta eller gråta det är frågan.

Fortfarande är det spel fram och tillbaka, Jesper Ä tar bollen på mittlinjen går ensam mot motståndarnas mål, får bollen för långt ifrån sig och vi tror att chansen är borta, då slänger sig Holmalunds försvarsspelare och glidtacklar Jesper, bollen rör han inte och vi får straff.

Spelare som blir fälld skall aldrig själv lägga straffen tycker jag och Rafa och ropar till Tomas att han skall ta den, han ser lika förvånad ut som alla andra, speciellt Jesper, men Tomas sätter dödssäkert straffen vid målvaktens högra stolpen och vi leder och vi vinner med 2-0.

En liten kommentar till vår egen publik, vi vill ju att statusen på att spela i B-laget skall höjas, vi tror ju att vi är kommunens näst bästa lag, trots det håller vår egen publik på med sådant som var vanligt förr när det var mest ett skämt att spela i B-laget, sluta ropa Lizarazu eller Beckham eller vad det nu är ni ropar och skrattar åt, vi vill inte bli behandlade som skämt, rätt vad det är så spelar ni själva med reserverna. Ta nu inte illa upp utan kom på nästa B-lagsmatch som också den går i Alingsås på fredag och stötta era kompisar.

Ni kanske tycker att jag inte heller är så särskilt seriös om man läser referaten, men ni skall veta att när vi står där i båset, då är det dödligt allvar.

Krister