BK SPARK – LEIF 1-2 (1-1)

1-0 (1)
1-1 (27) Joakim Berg (Mikael Bengtsson)
1-2 (80) Ermin Sacic (Christoffer Berglund)

Varning LEIF: Johan Lilja, Joakim Berg.

Laget: C. Berglund – E. Wermé, J. Lilja, J. Berg, F. Corneliusson – A. Mortensen, N. Graff, T. Johansson, V. Lundin – J. Älvenholm, M. Bengtsson.

Byten: E. Sacic in – A. Mortensen ut (46)
A. Mortensen in – N. Graff ut (70)

Kommentar: Division 5-laget BK Spark stred tappert i den tredje omgången av DM, men fick till slut ge sig med uddamålet mot LEIF.
Matchen spelades på Magra IP och hemmalaget fick en smakstart med mål redan i den första spelminuten. Faktum är att de lilagula hade bud på
ytterligare ett mål innan gästerna fick ordning på spelet och tog över taktpinnen. Kvitteringen hängde i luften och i den 28:e minuten nådde
Joakim Berg högst i straffområdet och skallade in 1-1 på Mikael Bengtssons inlägg. Den andra halvleken blev en enda stor rödblå dominans, men hemmalaget fredade sin kasse med både tur och skicklighet. Till slut kom ändå segermålet, med tio minuter kvar att spela. Inhopparen Ermin Sacic blev matchvinnare när han elegant lyfte in 2-1 bakom en chanslös hemmamålvakt.
I nästa omgång av DM ställs Lilla Edet mot FC Trollhättan.

Jonas A