LEIF B – Skoftebyn B 5-2 (3-1)

Andra "seriefinalen" på 1 vecka, motståndet stod denna gång Skoftebyns IF för. En på förhand mycket svår match, Skoftebyn som vi brukar ha svårt för.

Laget såg ut enligt följande: Emil Bengtsson – Sebastian Arvidsson, Peter Mattsson, Nils Olofsson, Fredrik Corneliusson – Mikael Bengtsson, Thomas Johansson, Erik Wärme, Andres Mortensen – Victor Lundin, Marcus Olsson.
På bänken satt: Jonathan Gustafsson, Mikael "Duncan" Andreasson, Thomas Älvenholm.

Missade tyvärr dom första 10 minutrarna av matchen, men så långt stod det 0-0 och det var lite ställningskrig om vem som skulle ta initiativet i matchen, men då klev Victor Lundin fram och visade vart poängen skulle hamna denna kväll. 1-0 efter ett fint genombrott och en säker avslutning. Edet ser ut att vara det hetare laget, tyvärr så drar vi då på oss en onödig frispark strax utanför straffområdet, medans Emil ställer upp muren slår Skoftebyspelaren en snabb frispark och det är kvitterat. Efter detta målet blir det återigen lite jämnare, men då tar Edet tag i taktpinnen igen. Efter en läcker rundning av målvakten kan Markus Olsson lägga in bollen i öppet mål. Med endast 1 minut kvar av första halvlek får man även viktiga 3-1, Victor Lundin får till en "halv cykelspark", riktigt snyggt!

2-a halvlek hinner knappt starta innan Olsson gör sitt andra mål för kvällen. Därefter har Edet många riktigt bra chanser till att öka på ledningen ytterligare, men istället blir det Skoftebyn som får in en reducering efter en mycket tveksamt dömd straff. Skoftebyn försöker få till ytterligare en reduceringsboll men är aldrig riktigt nära. Istället blir det Mikael Bengtsson som fastställer slutresultatet till 5-2 efter en riktig kanon, ribba in. Sägs att "Mike" studerat Ronaldos tillslag, kanske dags för oss övriga i laget att börja studera "Mikes" tillslag. =)

Riktigt bra match av samtliga idag, kan nämnas att sista kvarten hade vi ett tungt anfallspar i Jonathan och säsongsdebuterande "Stuart", tyvärr fick vi inte se något mål från dessas fötter. 2 seriefinaler på 1 vecka och 6 poäng, vilket gör att man nu toppar serien. På tisdag väntar det återigen tufft motstånd, Vara borta.. 3 poäng där och det ser riktigt bra ut inför fortsättningen av serien.

Martin E