Vinst på Ekaråsen

LEIF – Kungshamns IF 2-1 (1-0)
1-0 (26) Marcus Tersing (straff)
2-0 (49) Jonathan Gustafsson (Mats Johansson)
2-1 (53) Jonas Larsson

Varning LEIF: Marcus Tersing, Marcus Olsson.

Laget: C. Berglund – J. Lilja, J. Berg, T. Gustafsson, J. Gustafsson –
J. Andersson, M. Erlandsson, N. Graff, M. Johansson, M. Olsson – M.
Tersing

Byten:        E. Wermé in – T. Gustafsson ut (23)
                A. Mortensen in – J. Andersson ut (85)

Kommentar: Det blev onödigt spännande i den soliga matchen på Ekaråsen i lördags. LEIF borde ha punkterat tillställningen redan i den första halvleken då det fanns bud på både två och tre mål. När sedan Jonathan Gustavsson skallade in Mats Johanssons frispark i inledningen av den andra halvleken trodde nog publiken att saken var klar. Gästerna tilläts emellertid reducera till 2-1 i den 53:e matchminuten, vilket också skulle visa sig bli slutresultatet. Oförmågan att göra mål håller dock i sig för LEIF som under de fyra senaste  omgångarna skapat mängder av chanser. Förhoppningsvis infinner sig effektiviteten på lördag då det väntar returmöte på Kungshamnsvallen. Detta är sista matchen innan sommaruppehållet. Matchstart sker klockan 15.00.

Jonas A