Tjomping gjorde två i sista matchen.

Gerdsken - LEIF  0-6

Vi slog ju Gerdsken mycket enkelt hemma med 8-0 och det visade sig att det skulle bli något liknande denna gång.

Vi ställde upp med följande lag: Emil Bengtsson – Sebastian Arvidsson, Joakim Berg, Emil Lundblad, Fredric Corneliusson – Mikael Bengtsson. Andres Mortensen. Jonathan Gustafsson, Victor Lundin – Tomas Johansson, Marcus Olsson. Avbytare var Mikael Andreasson och Martin Erlandsson.

Som ni ser kom vi med ett mycket starkt lag, en del återbud gjorde att vi blev tvungna att ta med oss Jocke, Jonte och Martin från A-lagets startelva, Olsson var ju avstängd och därför var han också tillgänglig för reservlaget.

Efter en trevande start började det hända saker efter ca. 25 minuter, Jonathan får bollen i ribban och Olsson missar returen, Mike slår ett inlägg och Jonte nickar utanför, Tjomp lyfter fram bollen till Olsson som skjuter rakt på målvakten, Victor passar till Olsson som får bollen strax utanför, en hel del chanser och till slut får Olsson in bollen, passningen från Tjomping.

2-0 efter 30 minuter är ett riktigt fint mål, Sebbe drar upp ett anfall på egen planhalva, strax utanför straffområdet väggar han med Olsson och slår in bollen, han sprang ungefär 60 meter i full fart och gör mål, mycket bra gjort.

Vi ett farligt frisparksläge med Tjomping slår den så att målvakten kan tippa till hörna.

Sedan gör Jonte 3-0, Victor till Tjomp, vidare till Olsson som klackar till Jonte som hinner ropa klacka, tre gånger, alla vet att klacken kommer men ingen motståndare hinner med, vasst anfall igen.

4-0 gör Tjomping på passning snett inåt bakåt från Olsson.

I paus byter Andres ut sig med ljumskproblem och Martin går in

Den andra halvleken börjar med att Tjomping nickar in en retur på ett försök till lyftning över målvakten från Olsson och det står 5-0

Sedan går vi ner i intensitet, Mikael kommer in och spelar på topp, han får tre riktigt vassa chanser men missar samtliga.

Vi byter ut Olsson med 10 minuter kvar och Jocke Berg får chansen att spela på topp för första gången på många år och som han tar den, han nickar in 6-0 målet vid första bollkontakten och sedan är matchen slut, alla går in för att göra mål, Mikael vägrar passa Jocke för han har redan gjort ett och Mikael vill väldigt gärna göra ett också.

Jockes mål blev föremål för mycket diskussioner, bland annat på hemsidan, här kommer den rätta versionen. Fredric slår ett inlägg som träffar Jocke i huvudet och målvakten har en hand på bollen men kan inte hålla den.

I Jockes version går han upp och nickskjuter bollen i krysset otagbart för målvakten.

Däremot kan man tycka att han borde gå med upp i anfallet mer i A-laget, kanske byta med Tersing vissa stunder på matchen när forwards kört fast. En sådan lirare kan spela överallt.

Nu har jag två veckor kvar att jobba innan semestern så du kan komma med kassen v. 30 Jocke.

Gerdsken är det sämsta lag vi mött i år, dom senaste åren har vi bara mött ett lag som varit sämre och det var Vänersborgs IF men dom har tydligen breddat truppen

Tjomping gjorde två mål i sin sista match för oss, den här sejouren skulle jag vilja säga, han är en spelare som är lojal och ställer upp och sådana spelare vill vi gärna behålla.

Lycka till i VIF säger vi och önskar en trevlig semester till samtliga

Krister A