Kryss i Kungshamn

KUNGSHAMNS IF – LEIF 2-2 (1-2)
0-1 (27) Marcus Tersing (straff)
0-2 (42) Jonathan Gustafsson (Marcus Tersing)
1-2 (44)
2-2 (79)

Varning LEIF: Martin Erlandsson.

Laget: C. Berglund – E. Wermé, J. Berg, T. Gustafsson, J. Lilja – J.
Andersson, M. Erlandsson, N. Graff, M. Johansson, J. Gustafsson – M.
Tersing.

Byten: S. Arvidsson in – J. Lilja ut (78)
            M. Bengtsson in – N. Graff ut (87)

Kommentar: Femte raka matchen utan förlust. Trots en 2-0-ledning fick vi nöja oss med en poäng på ett soldränkt Kungshamnsvallen. Sett till spel och målchanser var ett oavgjort resultat rättvist.
Efter knappa halvtimmen blev Jonas Andersson nedtryckt i straffområdet och den efterföljande sparken slogs säkert i nät av Marcus Tersing.
0-2 kom på ett vackert anfall där Tersing spelade bollen snett-inåt-bakåt till en framrusande Jonathan Gustafsson som satte bollen i nät.
KIF:s reducering kom i den första halvlekens sista minut på en frispark. Kvitteringen kom med dryga tio minuter kvar att spela. Gästerna fick ett gyllene tillfälle att avgöra i slutskedet då inhopparen Mikael Bengtsson hittade rätt med en passning till Jonas Andersson, som emellertid inte fick riktig någon träff för att kunna avgöra.
LEIF går nu på sommarledighet och första höstmatchen spelas lördagen den 1 augusti hemma mot Åsebro IF
.

Jonas A