LEIF – Alingsås 3-4

Ingen revanch blev det.

Vi startade enligt följande:

Emil Bengtsson – Peter Mattsson, Emil Lundblad, Nils Olofsson, Fredric Corneliusson – Mikael Bengtsson, Sebastian Arvidsson, Jonathan Gustafsson, Victor Lundin – Johan Lilja, Niklas Graff.

Avbytare var: Mikael Andreasson, Tobias Gustafsson och Kent Eriksson

Ett på papperet mycket starkt lag som borde tagit sin revanch mot Alingsås IF som var ett av dom två lag som lyckade slå oss på våren. Revanchen uteblev, trots att vi gjorde tre mål och var i ledningen i paus med 1-0 ett mål som Emil Lundblad dundrade in från nära håll efter en Sebbe hörna.

Efter paus tar AIF över mer och mer av spelet, dom är aggresivare än vi över hela banan och två av dom mål dom gör i andra halvlek kommer på grund av att dom verkligen hugger på våra försvarare, dom vänder blixtsnabbt och kontrar in målen.

AIF gör alltså fyra mål på oss i andra, dom två ovan nämnda, ett mål där Emil blir lobbad och ett mål som  Emil nog minns, han blev nästan bortblåst av ett fruktansvärt kanonskott från minst 25 meter.

Vi kvitterar till 2-2 i den 72:e minuten och det är en kopia av vårt första mål nästan, Sebbe hörna, Nils nickar och Lilja dundrar in bollen.

I den 30:e tar dom ledningen igen och i den 33:e lyfter Graff in bollen och efter lite kalabalik är målvakten sist på bollen, men vi räknar som i hockey och Graff får målet.

I den 39:e minuten kommer så det olycksaliga kanonskottet och kvällen går över i ett totalt mörker, vi skulle inte få stryk den här matchen, vi har spelövertag och chanser att avgöra men det vill sig inte.

Jonte och Sebbe klarade inte AIFs inre mittfält, Victor sprang några gånger och Mike sprang två. Lilja var på väg att bli utvisad och rädslan för det gjorde att jag ville byta ut honom tidigt i andra men så blev det inte, han lyckades hålla sig kvar på planen.

Graff var inte lika dominant som man är van att se honom i den här serien

Backlinjen blev stillastående och till slut offer för aggresiva AIF forwards.

Emil har fortfarande mittbena.

När jag sitter och läser domarrapporten får jag till min förvåning se att Lilja inte bara har en varning han är dessutom rappporterad som tvåmålsskytt, bort med Graff alltså och in med Lilja i målprotokollet, grattis.

På tisdag är det bortamatch mot Götene och jag bävar för plastgräset.

Krister Andersson