LEIF B - Gauthiod 4-3 (1-3)

Söndag eftermiddag, äntligen match igen för reservlaget, fint väder och solen riktigt strålade  ned på Ekaråsens gröna matta.

Smack, smack, smack, det var som om en gammal vattenkyld kulspruta modell 36 slagit till.

0-3 i baken efter 30 minuter, det var dock missar från våra egna spelare som lät och inte några allvarliga skott.

Emil tappade en hög lyra på det första målet och på det tredje studsade bollen på en ojämnhet i plan och bollen gick in, det andra målet var en straff och den kunde inte Emil göra något åt, straffen kom beroende på att Sebbe och någon till inte fick bort bollen och i kalabaliken som uppstod föll en Grästorpare och domaren blåste straff, säkerligen helt rätt dömd.

Vi ställde upp med följande lag: Emil Bengtsson – Peter Mattsson, Emil Lundblad, Jonathan Gustafsson, Dick Müller – Mikael Bengtsson, Sebastian Arvidsson, Erik Wärmé, Victor Lundin – Niklas Graff, Kent Eriksson.

Avbytare var Marcus Olsson, Marcus Tersing, Joakim Berg och Fredric Corneliusson.

Kent startade matchen och vi ville vila honom i slutet av första halvlek så han bytte med Olsson som egentligen skulle byta med Graff som bara ville spela en halvlek. Olsson blev dock knäskadad under den kvart han var med och när även Emil L blev ryggskadad före paus blev vi tvungna att sätta in både Berg och Tersing redan i paus och Graff ställde solidariskt upp och spelade 90 minuter

Corneliusson satt på bänken och var skadad från början vilken gjorde att i den andra halvleken var det bara en på bänken som var frisk och det var Kent.

Låter det krångligt, det var det inte.

Vi hade turligt nog fått ett reduceringsmål i slutet av första halvlek när Sebbe slog en frispark som målvakten först tog och sedan tappade bakom sig och in i mål.

I den andra halvleken kom en makalös vändning, jag skulle helst säga att det var en bänkseger, men taktiken sattes redan i omklädningsrummet i paus, i andra halvlek skulle vi börja ropa lika mycket som motståndarna, fick vi en knuff skulle vi ropa högt och tydligt.

Detta gjordes också, bland annat ropade jag högt själv vid ett par tillfällen och när domaren blåste frispark till oss fick han frågan från en Grästorpare om han skulle låta mig döma varje frispark. Domaren var mycket mer åt vår fördel i andra så taktiken gick hem.

2-3 Graff snyggt framspelad av Tersing

Vi tog ut Dick och gick ned på tre backar, Kent kom in igen

3-3 Tersing på nick efter hörna

Emil Lundblad frisknade till snabbt och gick in på defensift mittfält istället för Wärmé

4-3 Graff i krysset efter förspel av Mike och Kent

Vi hade i den andra halvleken flera farliga chanser, Tersing och Victor strax utanför och Mike över i öppet läge.

En stark andra halvlek efter en svag första, alla skall ha en eloge för detta, kanske speciellt Graff som stannade och avgjorde.

Nästa match går borta mot Skoftebyn nästa söndag, just nu är vi två poäng efter Alingsås IF som har två matcher mer spelade än oss, vi har dock Skofta och Vara som nästa motståndare, kanske dom bästa lagen i serien.

Hemmamatchen mot Vara går för övrigt på Grästorps konstgräs/elljusplan, den 29/9 klockan 19.00

Krister Andersson