Ont det gör ont det gör ont

Skoftebyn - LEIF B   0 -2

På alltid svårspelade Nysätra började regnet falla strax innan uppvärmning, inte den bästa förutsättningen för oss, vi gillar mer när solen tittar fram mellan molnen.

Förutsättningarna för en bra match fanns dock ändå för vi hade ett hyfsat bra lag med oss denna gång.

Vi ställde upp med följande lag: Emil Bengtsson – Mikael Andreasson, Tobias Gustafsson, Fredric Corneliusson, Dick Müller – Mikael Bengtsson, Sebastian Arvidsson, Jonathan Gustafsson, Victor Lundin – Marcus Olsson, Martin Erlandsson.

Avbytare var Kent Eriksson och Peter Mattsson.

Både Kent och Peter var något sena till matchen därför startade Martin och Olsson som annars skulle börjat på bänken.

Det är sällan man ser en sådan förvandling från match till match, mot Gauthiod haglade målen in första halvtimman men nu mot Skoftebyn var försvarsspelet av en helt annan kaliber.

Emil i målet gjorde årets räddning när han nöp en boll nere vid vänster stolprot, en styrning från egen spelare dock men ändå, hur han han dit fattar jag inte. Han gjorde dessutom ytterligare några bra räddningar och i luften var han felfri.

Ytterbackarna var denna gång Stuart och Dick i första halvlek, Stuart bytte med Mattsson i paus. Dick gör sin bästa match för året, gick in i närkamper och var disciplinerad, något han inte brukar vara alla gånger. Stuart har i år varit hjälptränare och inte spelat förrän nu i slutet då vi haft ont om spelare.

Mittfältet dominerades klart av Sebbe, han vann närkamper, slog passningar och sköt skott, klart bäst på plan.

Mike gjorde återigen mål, denna gång satte han vårt andra mål med kvarten kvar, Olle skarvnickade och Mike kom fri med målvakten och rullade bollen i bortre gaveln, mycket snyggt.

I den första halvlekens 40:e minut hade Olle gjort vårt första mål på nick efter en frispark från Sebbe.

I anfallet spelade alltså Olle och Martin från början, vi var inte lika bra offensivt som defensivt i den första, i den andra gick Martin ned på Jontes plats (ont i höften) och Kent gick in på topp.

Det var inget snack om saken i den andra halvleken, vi var det bättre laget denna gång.

Nu tillbaka till försvarsarbetet, Fredric C gör sin klart bästa match för året, hans andra halvlek var lysande. Dick har jag redan nämnt, Peter Mattsson kommer in i paus och är precis så hård som vi vill se honom, det är ett privilegium att få se honom göra sin grej vecka efter vecka.

Efter matchen såg jag Chelsea slå Tottenham, jag kom in sent och det första jag ser är Drogba skada sig och bli utbytt, den engelske kommentatorn pratade om att det är ett stort avbräck för Chelsea att bli av med Drogba för han är ett monster att möta!!!

Vi har ett eget monster i vår klubb, han heter Tobbe Gustafsson och honom fick Skoftebyns spelare känna av under denna match, det måste vara ett litet helvete att veta att, nu kommer han, nu kommer han. I slutet av matchen tyckte jag riktigt synd om nr 9 i Skoftebyn, först blev han manglad av Mattsson, en stund senare möttes han och Tobias i en 50/50 duell, efteråt ligger han kvar på rygg i gräset och tänkte säkert, vad tänkte jag på där, jag borde flytt.

Nästa match går mot Vara i Grästorp den 30/9 klockan 19.00

Krister Andersson