Sista natten med gänget för Jonas och Berra blev en klang och jubelföreställning av sällan skådat slag.

Detta är inget rent matchreferat utan en slags sammanställning av en utflykt vi gjorde i lördags.

Resan började för min del i vid Statoilmacken i Trollhättan där jag klev på bussen, väl inne i bussen upptäckte jag att vi för en gångs skull skärmat av mellan spelare och övriga, Jonas E hade hängt upp vår stora LEIF flagga strax framför bakre ingången så spelarna skulle få vara i fred och ladda ordentligt, vi har haft en tendens att alltid förlora när vi åker buss men det skulle vi ändra på nu.
Ju närmare Åmål vi kom desto bättre blev vädret, när vi var framme var det strålande solsken och nästan vårvärme i luften. Vi hade stoppat strax norr om Vänersborg och fått i oss lite Pasta Carabonara som Janne fixat.

Väl framme började uppvärmning och ökad uppladdning, vi fick Viken att byta ut dom dåliga uppvärmningsbollarna och kom i överläge redan där, det fanns ett par trevliga Vikenledare i min ålder och vi utbytte erfarenheter och historier om klubbarna och kom fram till att vi hade nog ganska lika bakgrund, även om dom varit underdogs i sin stad och så har ju inte vi haft det historiskt.

Nu till matchen, vi ställde upp med följande lagupställning: Christoffer Berglund – Nils Olofsson, Jonathan Gustavsson, Tobias Gustafsson, Sebastian Arvidsson – Jonas Andersson, Mats Johansson, Martin Erlandsson, Niklas Graff – Marcus Olsson, Marcus Tersing.
Avbytare: Fredric Corneliusson, Joakim Berg, Mikael Bengtsson, Erik Wärmé och Emil Lundblad.

Första halvlek minut för minut.
5, dubbelhörna, den andra slog Mats in i mål, troligen via målvakten 0-1
8, Viken skjuter strax utanför
9, Graff inlägg långt utanför, Mats skjuter högt över, Olsson nära att ta ned Graffs fina passning, Jonte och Nisse har ett missförstånd som håller på att ställa till det.
11, Olsson blir frispelad efter fint spel av Jonas A och Graff men skottet går över.
15, Graff slår en över 30 m. lång frispark som målvakten inte ser, troligen skymmer Tersing honom och bollen går in i mål, 0-2
17, Vikenspelare ren men Berglund räddar med magen utanför straffområdet, strax efter får dom en straffsituation men domaren blåser inte.
22, Mats slår en hörna från vänster igen och denna gång skruvar han den otagbart i bortre krysset, 0-3
23, Berglund tippar ett skott till hörna.
28, Tersing tar emot ett uppspel från Graff, avancerar sakta framåt, slår ett perfekt pass till Jonas som skjuter ett hårt skott strax utanför.
29, Jonas spelar fram Olsson som skjuter alldeles utanför stolpen.
34, Hörna efter felpass från Sebbe, slarv i vårt straffområde och skott utifrån som Berglund klarar.
41, Kanonspel av Jonas, Graff och Tersing som skjuter strax utanför.
44, Olsson ren med målvakten efter pass från Martin, 0-4
Paus.
50, Viken har ett skott som Berglund klarar lätt.
60, Mats Ut och Wärmé in, Nisse ut och Lundblad in.
66, Tersing lurar två man och spelar snett inåt bakåt, Viken rensar till hörna som blir resultatlös. Skott utanför efter kalabalik i Vikens straffområde, såg inte vem som sköt.

Det är jämnare spel i den andra halvleken men inga direkta farligheter från något håll, medvinden kanske spelar in lite.

69, Tersing ut och Berg in på topp, det blir en farlighet direkt från Jocke, Vikenspelare styr skottet till hörna.
80, Jocke får ytterligare två chanser ensam med målvakten men missar båda gångerna,
89, Berg skjuter mitt på målvakten efter fin nedtagning och vändning, Olsson ren igen men målvakten räddar.
90, Berg nära igen.

Det är inget snack om saken i andra halvlek, Viken skapar inga målchanser, kanske mest beroende på att bröderna Gustafsson är omöjliga att komma förbi.

Ingen direkt spelarkritik, vi spelar underbar fotboll stundtals i första halvlek, Tersing, Graff, Mats, Jonas, Olle och Martin, bakåt naturligtvis Gustafssons men Sebbe gör en full div. 3 match klart godkänd.
Bergs inhopp såg också piggt ut, han borde kanske spela på topp oftare.

Vi kom på plats nr. sex i år igen och i LEIF tipset gick äntligen vinsten till Hamngatan.

När vi kom till Trollhättan åt vi och spelade Bowling på Buddy´s, damlaget och några till mötte upp där och vi var närmare 50 personer totalt.
Janne E slog mig i Bowlingen men vem som hade högst resultat totalt vet jag inte, det blev lite rörigt det sista. Det var lite rörigt för vi fick spela Berras klot också, han hade väl fastnat i baren antagligen.

Jag avslutade kvällen på Stålverket där ett rockband från Trollhättan spelade och dom var kanonbra, Lill Ulf på gitarr var lika bra som ryktet sade.
Det var flera av oss som hamnade på Stålverket, jag är säker på att jag såg Tony, Anders och AP, Janne minns jag inte men jag tror han var med han också.

Slut på säsongen för A-laget, Reservlaget har två matcher kvar så misströsta inte, det blir fler referat i höst.

Tack Jonas och Berra för tre roliga år, vi har aldrig varit högre, A-laget 6:a och B-laget vinner (kanske) Elitreserven, tack skall ni ha.

Krister