Sista matchen för i år blev seger

Finns det något bättre att hålla på med än fotboll, visserligen kan det regna hela matcher som mot Holmalund på Ekaråsen i lördags och det kan vara kallt som det var mot Vara i onsdags, bollarna kan vara kass och domarrapporten kan se kladdig ut, spelarna kan vara trötta och planen kan vara blöt.

Allt av detta här ovan spelar ingen roll när man umgås med dom allra bästa, dom bästa spelarna, dom bästa ledarna eller helt enkelt dom bästa kompisarna.

När jag stod framför mitt B-lag för sista gången så var det nästan så tårarna kom, jag har blivit något blödig med åren nämligen, jag såg förresten på Skavlan igen i veckan, denna gång var det ingen Anka med men däremot ett lejon, det var en man från Australien som köpt ett Lejon på Harrods i London, man kunde det på 60-talet, han lät lejonet växa upp i sin lägenhet och kom sedan på att det är bättre att släppa det löst i Afrika, för att göra en lång historia kort så släpptes lejonet, ett år senare åkte mannen till Afrika igen och då kom lejonet fram och så kramades dom, detta fanns på bild, då kom också tårarna, det var det jag ville säga med denna historia, jag har blivit blödig.

Nåväl, i lördags spelade vi årets sista match på Ekaråsen, vi var klara seriesegrare sedan i onsdags och den uppskjutna matchen mot Holmalund hade ingen betydelse, det var också prat på att vi skulle lotta ut tröjorna men jag och Rafa var snabbt överens om att sånt där kan man hålla på med i divistion 6 inte i Elitreserven.

Laget ställdes därför upp enligt följande: Emil Bengtsson – Erik Värmé, Jonathan Gustafsson, Emil Lundblad, Fredric Corneliusson – Mikael Bengtsson, Sebastian Arvidsson, Martin Erlandsson, Dick Müller – Victor Lundin, Marcus Tersing.

Avbytare var Tobias Gustafsson och Peter Mattsson.

Holmalund började bäst och tog också ledningen med 1-0, vi utjämnade när Mike i ett klungspel stötte in 1-1 och sedan tog vi ledningen med 2-1 när Martin fick in bollen efter en fin hörna från Dick.

Strax innan paus gjorde Emil självmål när han försökte bryta ett inspel från vänster.

Spelet var Holmalunds i första och sista kvarten, däremellan spelade vi riktigt fint, Victor hade en i ribban, Tersing nickade  strax utanför men det stod alltså 2-2 i paus.

I paus bytte vi in Peter och Tobbe, Dick och Corneliusson gick ut.

Vi tog över mer av spelet i den andra halvleken, Jonte gjorde ett bra upplopp och spelade snett bakåt till Victor som sköt utanför.

Vi gör 3-2 genom att Sebbe slår en hörna, Martin nickar mot mål och Tobbe G slår in returen, sedan gör Tersing 4-2 efter ett fint instick från Tobbe.

Sedan händer det något konstigt, Holmalund gör 4-3 när ingen på vår bänk tittar åt det hållet men sedan händer det inte så mycket,  Holmen trycker på men skapar inget speciellt, vi slarvar och är troligen trötta, vi sätter in Cambi och Dick igen när Tersing och Sebbe går ut.

Det händer inget mer som jag kommer ihåg, mera än att jag och Rafa trampade plan mest.

En något tråkig säsongsavslutning då varken jag eller Rafa kunde vara med efteråt, men det kommer nya chanser, vi vann i alla fall matchen och trots all min lättnad att allt är över så kommer nostalgin nog att sätta in i april när det är grönt och vädret är varmt och Peter Mattsson skall spela högerback i B-laget, då vill jag vara där.

Er kompis Krister 2009-10-04