Tack för tre fantastiska år!

Det är över nu, sjunger Per Gessle i en låt. Så är fallet! Det avser inte bara fotbollssäsongen 2009, för egen del handlar det också om en avslutad tränarsejour i Lilla Edets IF. Det har varit tre fantastiska år, en härlig tid att tänka tillbaka på. Minnesbilderna är många, men det är klart att seriesegern i division 4 Västergötland Västra, och den ljuvliga höstlördagen på Kedumsvallen i Arentorp när vi säkrade guldet, var något alldeles speciellt.

Hur blev då fotbollsåret 2009? Vår ambition och målsättning var att försöka upprepa mittenplaceringen från premiäråret i ”trean” och kanske rentav lyckas överträffa den bedriften. Någon topplacering blev det emellertid inte, vi fick istället nöja oss med en reprisering av sjätteplatsen. Ett klart godkänt facit anser jag, då årets serie, i mina ögon, höll en genomgående högre kvalitet än fjolårets. Därför tycker jag att vi har all anledning att vara stolta över vår prestation.

Att Lilla Edets IF förfogar över många duktiga fotbollsspelare fick vi ett tydligt bevis på i Elitreserv Västra, som vi lyckades vinna. En mycket stark bedrift! Heder åt alla spelare och även ledarduon Tony Johansson/Krister Andersson som matchade manskapet med den äran.

Slutligen vill jag passa på att tacka alla fantastiska människor i klubben, såväl spelare, ledare och supporters, som jag har fått förmånen att lära känna under den här treårsperioden. Lilla Edets IF kommer för alltid att ha en stor plats i mitt hjärta och vem vet om våra vägar korsas igen? Jag önskar Er ett innerligt och stort lycka till i framtiden.

Jonas Andersson