LEIF - Torslanda (HA)

Peter M Jonathan G Martin E Niclas G
  Marcus O Agim

Avb: Erik L, Viktor L, Mikael B, Christoffer B

Ett div 1 ett lag som gärna vill rulla bollen, vi bestämde oss för att ta dom högt med en bra aggressivitet och testa hur länge vi orkar. Första 10 min gick det fort där dom också gör 0-1, ett bortdömt mål för vad vet jag inte. Efter 15-20 min kommer vi in mer och mer i matchen skapar ett par riktigt bra målchanser  genom Nicklas Graff då han stöter till bollen efter en bra prestation av Marcus Olsson på kanten, strax därefter en bra nick av Martin Erlandsson där Torslandas mv, gör jätteräddning! 1a halvlek som sagt står vi emot bra genom  en bra attityd och en grym aggressivitet!!
2a halvlek är jämn där vi fortsätter att vara diciplinerade över hela planen. Tyvärr gör Torslanda 0-1 när vi är inne i en bra period. Men vi kommer igen och genom ett bra spel på våran vänsterkant signerat Jonathan. Agim, Marcus med en straffspark som belöning. Straffen slås behärskat in av Jonathan tyvärr kliver en av våra spelare in i 16m för tidigt och straffen slås om, en straff som mv räddar. Vi kommer ändå tillbaka och efter ett klapp klapp spel kvitterar vi. Inbytte Mike sticker in bollen till  Agim som släpper tillbaka till Tobias som efter att blivit uppflyttad som forward sista 7-8 min då vi gick ner på en trebackslinje. Väntar på förlängning och ev. straffar då smäller det bakåt efter ett klungspel rullar bollen stolpe in.
Tyvärr stryk och ute ur Svenska Cupen. Sett till hela matchen presterar vi ett ganska bra anfallsspel med att skapa en 4-5 riktigt bra målchanser. Försvarsspelet är nästan prickfritt, det känns som vi har hittat våra roller ganska snabbt "kloka spelare"  vi har en grym inställning i 90 min. Vi har fortsättningsvis en 8-9 matcher att jobba på, så när vi hittar våra roller även där kan detta bli riktigt bra. Vi skall bara bli bättre och bättre. Avslutningsvis vill jag bara säga att jag är oerhört stolt över det jobb som spelarna gjorde igår!!

Tack för mig Christian, F. Ny match på Tisdag Stenungsunds IF (borta) väl mött!