Stenungsund - LEIF (HA)

Stenungsund - LEIF 3-4 (2-3)

Laget:

Berglund

Sebastian A

Tobias G Joakim B Dick M
Viktor L Erik W Martin E Niclas G
  Marcus O Marcus T

Avb: Mikael A, Lundwall, Andres

På tisdagskvällen den 2/10 ställdes vi mot ett Stenungsunds IF som förmodligen blir ett topplag i fyran i år.

Målskyttar: Niklas Graff 1. Marcus Tersing 2, Sebastian Arvidsson 1.

Slutresultatet skrevs till 3-4, 2-3 i halvlek. Fyra mål framåt är alltid positivt och det tyder på att vi skapar målchanser. Tre mål i baken låter kanske inte så bra men det är bättre att de kommer nu än senare under året.

De tre målen är i mångt och mycket isolerade händelser och inte ett totalhaveri i försvarsspelet. Vi fortsätter att försöka hitta våra roller i försvarsspelet och långa stunder under matchen är det ett klockrent arbete.

Anfallsspelet ser också det bättre och bättre ut. Vi skapar chanser p.g.a. vårt eget spel och inte av att motståndaren gör misstag. De är riktigt bra.

Hela laget får godkänt med ett extra plus till Martin Erlandsson, Marcus Tersing och Viktor Lundin.

3"    1-0 Frispark utifrån där vi tappar andraboll. skott från ca 16 förbi Berglund

5"    1-1 Graff.Frispark i mål  från ca 35. deras mv missbedömmer nerplock.
9"    Avslut av Tersing strax över efter inlägg av Graff.
13"  1-2 Tersing. Viktor löper me boll till hörnflaggan, vänder ut o in på backen, spelar in, Olsson
       klackar mot mål. Tersing lägger in mv-retur.
16"  Farlig nick av Olsson efter inlägg av Graff.
25"  1-3 Tersing. Vikor bryter högt, Olsson driver me kortlinjen, serverar Tersing som behärskat
       lägger i mål.
29"  Andres in efter skada på Olsson.
31"  2-3 Straff SIF
46"  2-4 Sebbe. Frispark från ca 20.Tersing löper in i bollbanan, drar me sig försvarare, touchar
       på den samme. bollen in i mål. Otagbart.
48"  Skott Sebbe utifrån. Mv tippar till hörna.
56"  Tersing möter, får boll på mitten, vänder upp, djupledspass till Graff, avslut tätt utanför.
62"  Tersing avslut,mv till hörna
63"  3-4 Katastrofal efterföljande hörna från oss, snabb omtällning av SIF, avslut i mål.
70"  Lundwall och Stuart in.

Ass tr. Niklas