IFK Thn - LEIF (HA)

IFK Trollhättan - LEIF 4-3 (0-2)

Laget:

Bengtsson

Erik W

Tobias G Joakim B Emil L
Nicklas G Jonathan G Martin E Agim K
  Markus O Marcus T

Avb: Viktor L, Jesper Ä, Erik L

En match mot seriekonkurrenterna som slutade med uddamålsförlust. Denna matchen bestämde vi oss för att starta med ett lite lägre försvarsspel, ett spel som vi kan alternera i matcherna men vi känner oss mer  trygga i vårat höga press spel, hur vi startar mot IFK i serien återstår att se. Vi har en 2-0 ledning i paus efter mål genom Jocke. B på nick. 2-0 kommer efter en hörna återigen ett nickmål denna gången genom Martin. E. Trots ledning i halvlek kommer vi inte upp i nivå när det gäller anfallsspelet, vi skapar ändå två frilägen genom Marcus Olsson där mv. gör två bra räddningar. Försvarsspelet stämmer ganska bra IFK äger bollen mycket utan att skapa speciellt mycket, vi ligger som sagt lågt och IFK tekniska spelare hittar inga ytor mellan vårat mittfält och backlinje.
2-a, halvlek gör vi några ändringar Tobias. G kliver av känningar i låret, Erik. L ersätter vi flyttar upp Agim och tar ner Marcus. O. Vi startar med en högre press och där vi första 15 min  är riktigt bra vi är inne i våran bästa period Marcus kommer loss på högerkanten framspelad av Agim han rivs ner och vi väntar bara på signal av domaren STRAFF!! domaren friar helt ofattbart!! efter detta kommer IFK in i matchen mer och mer  vi tappar positioner i försvarsspelet, jobbar inte som ett lag vi jobbar en och en, IFK får dom ytorna dom vill ha då är dom mycket skickliga!  1-2 efter en hörna 2-2, 3-2. vi kommer tillbaka 3-3 på straff genom Marcus. T 4-3 IFK också på straff. 2-a halvlek blir ganska stökig ock ryckig IFK får en grov resp. lindrig utvisning.
Sammanfattningsvis kan jag säga att idag är det ett antal spelare som underpresterar kommer inte upp i den nivå som dom kan trots detta spelar vi en jämn match mot ett bra IFK. Vi kommer att bli bättre och det var en nyttig match för oss att få.

0-1 Joakim. B ass, Erik. W
0-2 Martin. E ass Nicklas. G